Probleem met de MEP-snede: SW-sluiting

Hoi allemaal

Ik heb een terugkerende PB op mijn Europarlementariërs, als ik een eenvoudige snede van de tank wil maken (zie P.J) haalt de software me eruit en sluit ik.

Geprojecteerde weergaven werken correct.

Laat het me weten als je een oplossing hebt voor dit zeer pijnlijke probleem.

a.png

Hallo

Als er een mogelijkheid is, doet hetzelfde probleem zich dan voor op een ander werkstation?

Anders kunt u proberen de SolidWorks-instellingen te resetten om te zien of de configuratie van het werkstation een probleem is:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/reinitialiser-les-parametres-solidworks

En zijn de grafische stuurprogramma's up-to-date? Om het te controleren:

http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

En welke versie van SolidWorks is het? Is de laatste SP (kleine update) geïnstalleerd?

1 like

Hallo

Heb je geprobeerd een nieuwe tekening te maken, gooi dan de 3D erin en maak deze snede.

Het zal u toelaten om te weten of het meer uit de 3D of de tekening komt.

1 like

Dus in volgorde:

* een probleem blijft zich voordoen op een ander werkstation

* Grafische stuurprogramma's zijn up-to-date

*SW2014

Ik ga een nieuwe blanco Europarlementariër proberen, want die heb ik van een collega gekregen en hij heeft misschien problemen gehad.

Ik hou jullie op de hoogte.

edit: nee niets te doen, zelfs op een lege Europarlementariër introduceer ik mijn fles opnieuw in vooraanzicht (ok) en zodra ik de snede door het midden maak: bug en bye bye SW

Het is me eerder overkomen.

Probeer een compositie om mee naar huis te nemen om te zien of het probleem aanhoudt.

Als je een snede in 3D maakt, kun je die dan valideren of vertelt SW je dat de snede niet mogelijk is?

Is uw 3D volledig native voor SolidWorks of heeft u geïmporteerde onderdelen?

Bovendien, is het een onderdeel of een assemblage?

2 likes

In aanvulling op de bovenstaande informatie

Zie onder andere deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-profondeur-de-coupe-et-coupe-locale

Maak lokale sneden en pas de snedediepte aan

waardoor u kunt begrijpen hoe deze tool werkt

@+ ;-))

Bart

Ik heb net een take-away compositie gemaakt van mijn blend die ik opnieuw heb geïntroduceerd in een nieuwe MEP en ik heb dezelfde pb.

Misschien wilde je dat ik een compositie maakte om mee te nemen van de Europarlementariër?

Zijn er oppervlakken van uw kant?

Is alles fijn in volume dus met een dikte, een massa?

@+ ;-))

Benoit

Ja, het begin van de cut werkt, ik zie het zelfs op het scherm, het is pas als ik de cut valideer dat SW me eruit haalt

Aan de andere kant, ja, er zijn geïmporteerde onderdelen (het is een assemblage)

Trouwens, mooie tank!

Ja, doe een hele comp met MEP

Kijk of je per ongeluk geen functie in je kamers hebt, het kan een rol spelen.

Dank je wel Aurélien,

het zou er beter uitzien als ik er in kon snijden!!

En probeer een snede te maken die niet door het midden gaat? Werkt het?

3 likes
U kunt ook proberen de installatie van SolidWorks te herstellen vanuit het configuratiescherm > programma's

Ja Frédéric, het werkt als de snede niet naar het midden gaat...

Hoe zorg je ervoor dat het werkt in het centrum?

Als je de snij-as verschuift, gooit hij je ook weg of passeert hij (probeer het in de extremen).

Gaat de snede door een van deze geïmporteerde elementen? Zo ja, ga ze dan bekijken en zorg ervoor dat ze schoon zijn. Maak een importdiagnose op deze onderdelen (zolang je geen 3D-wijzigingen in dit bestand hebt aangebracht). Vlakken/oppervlakken kunnen fouten bevatten, zelfs zonder een waarschuwingsbericht.

1 like

Terwijl de snede werkt door te verschuiven, voert u importdiagnostiek uit voor de geïmporteerde onderdelen die door de snede worden beïnvloed.

2 likes

Anders, een oplossing die het probleem zou kunnen omzeilen , maak een gespreide snede van 0,1 mm!

4 likes

Ik probeer dit allemaal,

Bedankt

Ik hou jullie op de hoogte

1 like