Hallo
Ik kan het laatste been niet buigen omdat ik het materiaal heb verwijderd Ik stuur je het raster
Bedankt
lf-qfp_20x20_144l_essai2.jpg
Hallo
Ik kan het laatste been niet buigen omdat ik het materiaal heb verwijderd Ik stuur je het raster
Bedankt
Hallo
Wat is de laatste etappe?
Heeft u uw probleem nog steeds niet opgelost?
Is je materiaal verwijderd voordat het gevouwen is? Als dat zo is, probeer dan de vouw te maken, uit te vouwen en daarna je materiaal te verwijderen.
Hoi Roffi,
Ja, maar ik wil het niet doen nadat ik het 3 poten heb gedaan, maar de 4 poten werken niet
Hallo
Zoals aangegeven in het laatste verzoek, ben ik bereid om te proberen dit te zien, maar ik zou het onderdeel in solidworks-formaat nodig hebben om tests te kunnen doen
Ja, dat is het probleem
Hallo nova141,
Zoals beloofd heb ik wat tijd genomen om aan je stuk te werken.
Ik kan bevestigen dat het probleem voortkomt uit het verwijderen van materiaal dat je aan elke kant van de nok hebt (nou ja, ik denk dat je dat hebt begrepen), inderdaad vereisen de plaatwerkfuncties in SolidWorks een constante dikte die je niet meer hebt als je deze inkepingen maakt.
Ik heb er echter een oplossing voor, omdat het onderdeel relatief complex en zwaar is, verberg ik niet dat ik niet terugging naar het oorspronkelijke ontwerp, dus hier is de aanpak:
- Ik heb de "inkepingen" aan elke kant van de nok opgevuld met een extrusiefunctie
- Ik heb een schets gemaakt op het tabblad voor de vouwlijn en de functie "geschetste vouw" gebruikt
- Ik kreeg mijn eerste schets die ik gebruikte om de inkepingen in te vullen om het materiaal te verwijderen en dus mijn inkepingen te hebben
Ik heb een kleine screenshot van de creatieboom geplaatst om het een beetje betekenisvoller te maken.
Vriendelijke groeten
Hallo Thomas,
Kun je het naar mij terugsturen in solidworks-formaat, bedankt
geen probleem, ik ben bereid om het naar je terug te sturen... aan de andere kant lette ik niet op en deed ik het in 2013 versie :(
Thomas
Hoe maak je de gele lijn op de tool cursussen feacture manager kunnen we het op solide 2012
Bedankt
De gele balk (de blokkeerbalk wordt genoemd!) staat bovenaan de boom van je kamer, net onder de naam van je bestand.
Het stelt u in staat om
Zie hier hulp -->http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/c_Feature_Freeze.htm?id=15525424b0434c66846add338010d750#Pg0
Nieuw in 2012 ;-)
Zoals Vincentb aangeeft, is dit de blokkeerbalk, je kunt deze activeren in Extra, Option, Algemeen en het vakje "De blokkeerbalk ingeschakeld" aanvinken (de optie is beschikbaar in 2012)
het is niet nodig om de functies uit te voeren, ik heb de optie geactiveerd om wat reconstructietijd te besparen tijdens mijn ontwerp