Oppervlakte probleem

Hallo

Ik heb hulp nodig omdat ik niet weet hoe ik het oppervlak moet doen.

Op de bijgevoegde foto en het model is het me gelukt om het stuk te maken, maar ik weet niet hoe ik de vorm moet afmaken.

Het uiteinde (afgeschuind) moet gewoon een lijn of iets zijn met een maximale dikte van 1 mm.

Hulp zou welkom  zijn :-)     SW 2019 SP5

Vriendelijke groeten

avant_bras_de_laile.sldprt

Hoi @Zozo_mp 

Het is erg goed uw bestand

maar persoonlijk zie ik het probleem niet sinds mijn verblijf in 2017

dus in ieder geval één afbeelding

ofwel paravast

@+

In jouw plaats zou ik de randvlakken boven en onder maken. Maak vervolgens een genaaid oppervlak dat de buitenkant van je stuk vormt. Dan kun je volume creëren door je behuizing dikker te maken.

Anders heb je de tools voor gieten en lichaamsbeheer waarmee je afdrukken / volume-aftrekking kunt maken.

1 like

Hier is de afbeelding

(Ik kan geen afbeelding meer rechtstreeks aan het bericht toevoegen ????

@ gt22 Ik ben de voorbereiding van de parasolid voor u.

@froussel Dank je wel ;-)  Helaas, ik begrijp niet wat je zegt ;-) omdat ik nog nooit een randoppervlak heb gedaan. Hetzelfde geldt voor naaien.
Bovendien heb ik nooit een mal gemaakt zoals ik zou zeggen @stefbeno ik aluminium of metalen blokken stapel.

Vriendelijke groeten

surface_en_biseau_-_2020-12-04_13_01_07-window.jpg

@gt22

hier is het bestand Bij voorbaat dank ;-)

Vriendelijke groeten

avant_bras_de_laile_-_parasolid.x_t

Hallo Zozo,

Hier is een eerste ontwerp, ik heb een schot gemaakt op het puntje van je vleugelzalm.

Dan gebruik ik de functie voor het gevulde oppervlak.

Ik ben het eens met de aanpak van Froussel.

Om te zien met de beperkingen die nuttig zullen zijn voor uw mock-upproject.

Fijne dag, bedankt voor al je antwoorden tijdens mijn onderzoek.

saumon_extremite.jpg
1 like

Hallo Zozo, 

Ik ken de ondergrond onder ZW echt niet, maar omdat ik die van catia ken, zal ik proberen je te helpen. Dus de methodologie die ik gebruik onder SW gaat riskant zijn.... ten eerste omdat ik onder catia altijd de extractiefunctie gebruik en ik heb nog nooit het equivalent in SW gevonden... kort 

Ik denk dat als de geleidingscurve aan dezelfde kant aankomt, het eenvoudiger is, omdat je in dit geval de kleine straal kunt gebruiken om het einde te maken. 

Ik gebruikte deze oplossing, toen de straal eenmaal was gemaakt, kon ik grensvlakken maken voor de onder- en bovenvlakken. 

Ik laat je het bestand achter, er zijn zeker mooiere constructies maar het werkt niet al te slecht

avant_bras_de_laile_test.sldprt
1 like

Hoi @Zozo_mp 

Het lijkt me niet erg vloeiend, je verhaal (sorry)

goed via de bijgevoegde afbeelding en uw opmerkingen

Op je platte schets waar je spline is, staan stippen 

Ik stel voor dat je x splines maakt met deze punten als uitgangspunt dat je op het deel van je bovenvleugel vastlegt, het is aan jou om te zien waar de beste aankomstpunten zijn

Hetzelfde geldt voor het INF-gedeelte

Persoonlijk neem ik het vorige deel omdat ik de vorm een beetje raar vind

het is + banen, maar voor het visuele en geen foto

Bovendien kunt u via deze spiebanen eenvoudig de rondingen beheren

indien nodig om loodrechte splines te optimaliseren

vul dan gewoon de vlakken in 1 of X delen

En naai ze

Hier is het in een eerste versie

@+

1 like

Hallo @Zozo_mp,

Ik stapel ook aluminium of metalen blokken, maar om hier een beetje te spelen is wat ik heb gesleuteld aan je bestand. Er zullen zeker betere... Ik kan de oppervlakken niet dikker maken met meer dan 0,01 mm, anders "rekenfout".

Ik voeg een zip-bestand toe, inclusief de 3D in SW2019-versie, in parasolid en in step, het zal de uiteindelijke vorm voor @gt22 geven die waarschijnlijk iets veel beters voor je zal doen ...

Vriendelijke groeten

avant_bras_de_laile_-_copie_-_2.zip
3 likes

Wauw! Gegen!

Bedankt , collega's, collega's  en vrienden.

Ik ben de verschillende voorstellen aan het bekijken en ik hou jullie op de hoogte :-)  

Vriendelijke groeten

1 like

Goede evening@tous

@spectrum Dank je, ik begreep het principe dat vrij eenvoudig is, ik dacht niet dat we dat soort dingen met elkaar konden verbinden ; ;-)

@gbadia Bedankt, het lijkt erop wat ik wil, maar ik kon je bestand niet openen, dat in versie 2020 lijkt te zijn ;-)

@gt22 bedankt ;-) maar ik begreep het niet: ""indien nodig om te optimaliseren, loodrechte splines te creëren"" Als ik het goed begreep, moet ik doen om de intrado N-splines de beste esthetische vorm te geven, zodra het eerste gezicht klaar is, ga ik op dezelfde manier te werk voor de extrado. Dit voorkomt het spateleffect. Maar ik moet zeggen dat ik het voor parallelle spiebanen nog nooit heb gedaan ;-)

@d.roger Bedankt voor de 2019-versie, het stelde me in staat om de naadloze bediening van het oppervlak te begrijpen. Het is alsof je @spectrum en @gbadia aangeeft , maar met het bestand voor je is het geweldig.

BEDANKTiiiiiii Ik houd je op de hoogte van het parfum, het sap en het nieuws ;-)

Vriendelijke groeten

4 likes

Oeps, ik heb je bericht iets te snel gelezen, ik had 2020 gezien voor jouw versie, en mijn bestand is precies 2020.

Ik stuur je een stap en igs bestand van mijn model.

Sorry, maar ik begreep niet echt wat je uiteindelijk met dit bestand wilt doen....  

Als je verder zou moeten gaan, moet je ook proberen een continuïteit in tangentie te behouden tussen de verschillende oppervlakken die je monteert. Bij het gladmaken van oppervlak 3 kan een (of meer) geleidingscurve nodig zijn. 

Aan de andere kant begrijp ik niet waarom SW dit oppervlak zo heeft gemaakt, het is me niet gelukt om het te corrigeren.

Bewerken:

Oeps, de bestanden!

avant_bras_de_laile_test.igs
1 like

En de stp

avant_bras_de_laile_test. stap
1 like

Een zeer grote dank aan iedereen voor uw hulp. ;-)   ;-)

Uiteraard met de moeilijkheid om het juiste antwoord te kiezen, aangezien ze allemaal om hetzelfde principe draaiden.

Je zult heel snel zien waarom de zalm een zeer merkwaardige en onorthodoxe vorm had.

Oprecht en vriendelijk.

3 likes

Ik twijfel tussen:

https://www.lynkoa.com/forum/catia/mini-d%C3%A9fi-de-fin-dann%C3%A9e-cr%C3%A9ez-votre-plus-belle-boule-de-no%C3%ABl

en

https://www.lynkoa.com/forum/catia/j-22-grand-challenge-lynkoa

met een kleine voorkeur voor de tweede link :-)

Het enige wat we hoeven te doen is wachten om erachter te komen...

Vriendelijke groeten

1 like