Probleem met lichaamssymmetrie

Hallo

In een kamer stuit ik op een probleem bij het symmetriseren van een lichaam

Bijgevoegd is een screenshot van mijn stuk en de boodschap die tijdens de symmetrie wordt weergegeven.

Heeft iemand ooit dit probleem gehad en opgelost?

Bij voorbaat dank

probleme_symetrie_corps.jpg

Hallo

Een nogal technische oplossing, maar wel een die vaak werkt: start SolidWorks of zelfs het werkstation opnieuw op.

:-D

Kunnen we anders proberen de functie of de gezichten te symmetriseren in plaats van het veld?

En door "samenvoegen ... aan te vinken " ? Of door te spelen met de andere opties?

2 likes

Hallo

Als je dit deel toevoegt aan een andere symmetriefunctie zoals de 2 of de 6, hoe ziet het er dan uit?

Hallo

Sorry, maar ik heb deze boodschap nog nooit gehad tijdens een symmetrie (en toch heb ik er meerdere :) gezien.

Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat hij een schaalprobleem heeft, het geïmporteerde onderdeel is te groot of te klein in vergelijking met het basisonderdeel (een gezicht of iets anders dat m%!de) en het is op de symmetrie dat hij het beseft...

Moeilijk te beantwoorden zonder het bestand, maar er moeten verschillende tests worden gedaan om het probleem te identificeren, aangezien ".pl" zegt dat opnieuw opstarten de eerste optie is. Probeer het andere type symmetrie. Zet het beroemde onderdeel in een assemblage en maak de symmetrie op het niveau van de assembly. enz...

Door eliminatie weten we uiteindelijk wat niet bij hem past...

1 like

Hallo, heb je geprobeerd "Volledig voorbeeld" aan te vinken?

Hallo

De oplossing voor dit geval blijft de activering van de functies " volumetrische onderdelen samenvoegen" en visuele eigenschappen propageren" om te testen.

Anders, zoals .PL zegt, doe de symmetrie van de functies in plaats van de volumes (in hetzelfde menu), zorg ervoor dat u geen enkele functie vergeet:)

Dank u voor uw antwoorden, maar geen van uw oplossingen werkt.

Ik heb mijn probleem op de volgende manier opgelost

Symmetrie was een probleem op een onderdeel dat in mijn onderdeel werd geïmporteerd, dus ik verbrak de link met het model door vooraf "importfuncties van originele onderdelen" aan te vinken, en de lichaamssymmetrie werkt wonderbaarlijk.

Dank u allen

4 likes