Hallo.
We gebruiken het op de BE-meca Solidworks 2023 en ook op de Edrawing workshop 2023.
2 Vragen:
Waarom is het soms niet up-to-date als ze een ASM-bestand over Edrawing openen in de workshop, terwijl we sindsdien niets meer hebben veranderd? Ze willen iets controleren wat er mis is met hen, maar alleen bij ons
Waarom maken ze een ASM-bestand in edrawing alleen-lezen voor het openen op Solidworks?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
Hallo
Ik kan je in ieder geval helpen met de tweede vraag.
Als het bestand wordt geopend door een applicatie (ongeacht welke), zet het besturingssysteem (Windows denk ik) het in drive-only modus zodat niemand het aanpast terwijl het open is. Het bestand wordt als gebruikt beschouwd.
Zelfs als de betreffende software het niet kan wijzigen!
En dit geldt voor alle bestanden behalve zeldzame uitzonderingen (gedeelde bestanden, HTML...).
Het kan een goed idee zijn om je SW-bestanden te exporteren naar het Edrawing-formaat.
Voordeel: je SW-bestanden blijven beschikbaar voor de BE
Nadeel: risico op vergeten update...
Fijne dag.
Hallo;
De Edrawing-speler is meestal verouderd omdat ze " alleen" de assembly openen en eventuele updates van subassemblies of componenten compenseren die na de laatste registratie van deze assembly hadden kunnen worden bijgewerkt.
(Dit is meer een lichtmodus die opent zonder updates van Solidworks-componenten.)
Wat betreft " Alleen-lezen " is goed, het is makkelijker uit te leggen: als de gebruiker het " sldasm "-bestand direct met Edrawing opent, neemt hij de controle over het bestand en krijgt hij " focus " erop.
om deze toestand te beperken, biedt Edrawing de optie aan: " Open als Alleen-lezen "

Maar dit impliceert dat Edrawing open is en dat de gebruiker het bestand zoekt om te openen vanuit deze software. (Drag and Drop ondersteunt deze optie niet.)
Kortom, om problemen met alleen updaten en lezen te vermijden, of in ieder geval te voorkomen, is het verstandigst om je Solidworks-assemblages direct naar het Edrawing-formaat te exporteren en de workshop te vragen alleen deze bestanden te openen.
Nadeel: je moet onthouden de registratie te vernieuwen telkens wanneer de vergadering wordt bijgewerkt...
1 like
Hallo allebei.
Bedankt voor je snelle antwoorden.
Ik had min of meer je verschillende oplossingen in gedachten, waar ik niet 100% tevreden mee ben, maar zo is het nu eenmaal.
Ik wilde ook weten of ik iets doormaakte wat ik niet wist.
Ik deel jouw mening over de generatie van de Edrawing en het laten openen ervan door de werkplaats, maar dat je ervoor moet zorgen dat de nieuwste updates van de apparatuur in orde zijn.
Nogmaals bedankt.