Als ik een prt/asm bestand wil openen in PDMworks (oude versie!), kan ik het niet bekijken. Het zet een venster voor mij dat zegt dat ik het bestand moet openen. Als ik echter op openen/opslaan klik, krijg ik een lege e-tekening te zien. Ik klik op annuleren, het toont me een pagina met "navigatie naar de geannuleerde webpagina".
Ik denk ook aan een conflict met de bestandsversie. Merk op dat wanneer de bestanden te oud zijn in vergelijking met de SW-versie, het gebeurt dat het onmogelijk is om ze te openen of in ieder geval alleen op sommige werkstations (waar heeft het mee te maken, joker)
Aangezien PDM alleen versies n tot n-2 van SW ondersteunt (PDM2016 compatibel SW2014 tot SW2016), weet ik niet zeker of zeer oude bestanden compatibel zijn (in onze PDM2014 hebben we 2009-bestanden die zonder enig probleem openen, maar ik heb de test niet gedaan op PDM2016 die we binnenkort zullen implementeren).
Het beste is om de bestanden in de kluis te converteren tijdens de software-evoluties, het PDM-conversiehulpprogramma is daar erg praktisch voor.