Ik ben een speciale machinetekenaar en ik gebruik SolidWorks al 4 jaar en ik ervaar al geruime tijd (op SolidWorks 2024) grote weergaveproblemen waardoor ik niet verder kan met een project. Alles was in orde op een montage, maar verborgen randen begonnen te verschijnen en toen steeds meer totdat ik aankwam bij wat je op de opname kunt zien. Ik wil erop wijzen dat er geen weergaveparameters zijn gewijzigd. Ik kan niet eens meer draaien op de assemblage of ik zie alle onderdelen verdwijnen (Ze blijven aanwezig in de boom en ik kan ze apart openen)
De enige manier die we hebben gevonden is om het montagebestand te herstellen naar een eerdere datum, maar helaas verschijnt het probleem na enige tijd opnieuw en moet ik opnieuw beginnen...
Kan mijn bestand beschadigd zijn? Een van mijn collega's heeft dezelfde problemen bij een heel ander project en moest de hele montage opnieuw doen. Ik wil voorkomen dat het op dat punt komt, want er zijn vele, vele uren werk die verloren zullen gaan.
Het stuurprogramma van de grafische kaart is de juiste versie (gecertificeerd door SolidWorks)
Ben je dit soort problemen tegengekomen? Als dat zo is, kan uw feedback van onschatbare waarde voor ons zijn.
Enigszins vergelijkbaar gedrag van tijd tot tijd op de 2023. Een Ctrl+Q lost het probleem meestal op. Misschien ook een aanwijzing aan de instellingenkant van de opties op het tabblad Prestaties, verwijder het vinkje bij " Verbeterde grafische prestaties". Daarna kan het een beperking van de grafische kaart zijn of een slecht beheer ervan. Er is ook de hypothese van een bug op de 2024
Ik neig ook naar een slechte grafische kaartdriver of een grafische kaart die niet of niet meer wordt erkend onder sw2024. Om dit te controleren, start u Solidworks RX en het tabblad Diagnotic:
Helaas versterkt de Ctrl+Q het fenomeen totdat de onderdelen verdwijnen... (Geen idee waarom) Ik heb het net gecontroleerd en deze optie is niet aangevinkt. Mijn positie is vrij recent, we zijn voor de zomer van pc veranderd en de configuratie op solidworksRX / solidworks-site lijkt overeen te komen.
RTX A4000 normaal gesproken geen probleem met rekenkracht. U moet testen met een " neutrale " SW-instelling om te zien of het geen persoonlijke parameter is die dit genereert:
Onderste link om een basisinstallatiemodus te starten, bovenste link om de grafische kaart niet te gebruiken.
Het laatste punt dat bugs kan veroorzaken, zijn de sjablonen die elke keer dat de versie wordt gewijzigd, opnieuw kunnen worden gebruikt. Ze lijken een paar instellingen in het geheugen te houden die de modellen uiteindelijk onstabiel maken (ik heb alle modellen voor de 2023 opnieuw gedaan). Hoeveel componenten in de assemblage?
Welke SP van 2024? Als Sp<4 zie voor Shift? (Vooral als SP0 of 1...) De Sp4-versie van 2024 is zojuist met succes uitgebracht als we naar dit onderwerp kijken:
Misschien nog een Sw-bug? Terloops gezegd worden zou sterk, sterk, zeer verrassend zijn!! Test anders het basisprofiel (zoals geadviseerd door @Cyril_f ), want een slecht profiel kan veel bugs veroorzaken, evenals de modelbestanden die te oud zijn.
Hallo Om erachter te komen of dit inderdaad een probleem is met betrekking tot de 2024-versie, Waarom niet eerst controleren of de instellingen met betrekking tot grote assemblages correct zijn toegepast, toch?
@Cyril_f Dus ik heb gewoon beide modi zonder mankeren geprobeerd. De eerste heeft dezelfde problemen zodra deze wordt geopend (of het geopende bestand nu al bugs heeft of niet) Als ik een bestand open dat geen problemen had met het tweede, zie ik geen defecten (de weergave is anders dan bij mijn instellingen, maar geen zichtbare bugs). Aan de andere kant, als ik een bestand open dat is opgeslagen met deze weergavebugs, zijn ze er nog steeds en verandert er niets.
Ik heb wel componenten die dateren van verschillende eerdere versies maar nu in versie 2024 zijn. Als het probleem daar vandaan komt, wordt het inderdaad heel, heel ingewikkeld
@Expert_CAO De assemblage telt zo'n 2350 onderdelen, wat mij niet uitzonderlijk lijkt gezien de andere projecten waar ik gewend ben aan te werken.
Ik gebruik de grote ontwerpmodi ook niet om te werken, tenzij het is om snel een assemblage te visualiseren. Ik heb de verschillende instellingen geprobeerd en het verandert ook niets...
@Maclane Geen van deze functies wordt gecontroleerd.
@sbadenis Een bug in solidworks? Nee, onmogelijk... Ik kan me deze mogelijkheid niet eens voorstellen
Op dit punt kunnen we twee of drie dingen proberen: => Transparanten van hoge kwaliteit uitschakelen voor de dynamische weergavemodus... => Schakel het vinkje bij " Gebruik gearceerd voorbeeld" uit
Misschien geprobeerd de Sp4 op een computer? (niet overtuigd, maar waarom niet) Als dat het geval is, is SW2024 een goudklompje en weet het niet eens! Anders door // maak een ticket naar de hotline (geef ons een feedback, als ze het probleem voor ons oplossen!) Test met een sjabloonassemblage in de versie van 2024. Om dit te doen, neem je een sjabloonbestand uit 2024, plaats je een kopie van je assembly (degene die bugt) met je oude sjabloon in deze assembly en sleep je alle componenten naar de nieuwe assembly om te zien. Als het al een bug is, komt dat omdat je dit allemaal voor niets hebt gedaan, maar je hebt in ieder geval een lead geëlimineerd...
Gewoon een getuigenis. Die gaat in de richting van de bug(s) van de 2024. Ik werk momenteel aan een project van ongeveer 7800 stukjes met een nieuwste generatie HP I7 laptop + 2 scherm met een A2000 grafische kaart met 8GB mem en geen probleem. Weergave in grote modus zeer snel en vrij van bugs, weergave ook opgelost zonder zorgen. Aan de andere kant werk ik lokaal, server een beetje traag voor dit soort projecten (verandering voor het einde van het jaar ) Trouwens, ik gebruik SW 2023 SP5 met MyCadTools