Ik heb een probleem met verlof, ik begrijp niet hoe deze tool in de praktijk werkt. Het werkt door bepaalde randen te selecteren en als ik nieuwe selecteer door de tangens te volgen, werkt het niet meer. De vorm lijkt echter niet zo complex.
Wat is het doel van de offset-optie?
Bij voorbaat dank voor uw verlichte antwoorden.
Ik voeg de foto van de vakantie die ik wil maken bij, evenals het sdlrp-bestand
Allereerst is het belangrijk om te weten dat het beter is om convexe afrondingen aan randen en de delen die concave stralen zullen genereren (uw drie blauwe randen) niet te mengen.
Als je alles had om uit te stralen, had je de gezichten kunnen selecteren, maar je hebt een rand die niet wordt uitgestraald.
Aarzel niet om twee of drie acties uit te voeren in plaats van slechts één, het is vaak een goede gewoonte. De radiussen en afschuiningen zijn, afhankelijk van de complexiteit van het stuk, een beetje grillig.
Welke versie van SW heb je, want de 2019 heeft een aantal zeer nuttige verbeteringen gehad.
Vriendelijke groeten
Kleine opmerking: Om uw afbeeldingen te plaatsen, dient u niet via een externe server te gaan. Voeg de afbeeldingen toe met de meegeleverde functie en door het bestand rechtstreeks vanaf uw computer te selecteren. Het is het equivalent van knippen en plakken, maar er is geen link meer met uw computer.
Je bestand heeft veel kleine randen die elkaar opvolgen zonder raaklijn te zijn en zonder enig merkbaar verschil in hoek (minder dan 1°), het helpt niet om te vertrekken
@pierre S: Dat merkte ik ook. Kan ik de randen corrigeren/verwijderen of de geometrie vereenvoudigen? Ik probeer de gezichten in directe editie te verwijderen en de oppervlakken opnieuw te doen, maar ze zijn er nog steeds. Ze zijn ongevoelig voor deze functie, vandaar de naam "gezichten verwijderen" ;-).
Ik kan de randreparatiefunctie niet gebruiken, of was het gewoon niet geschikt voor mijn situatie.
@pierre S: Dat heb ik gedaan, maar het loste mijn probleem niet op. Ik scheidde alle oppervlakken en probeerde deel voor deel te nemen. Ondanks alles zijn er eenvoudige onderdelen die haaks staan, zoals het kubusvolume dat niet is geslaagd. Ik heb de indruk dat de richting van de normalen echt invloed heeft op het resultaat. Ik zal proberen het opnieuw te doen door aandacht te besteden aan de uitlijning van de normalen van de oppervlakken. Maar inderdaad, mijn concave convexe blad kan problematisch zijn.
Trouwens, ik gebruik de offset-oppervlaktefunctie om de juiste richting van de normalen te zien, kunnen we ze direct in de 3D-weergave weergeven?
Ik ben er uiteindelijk in geslaagd om eruit te komen door mijn topologie te herwerken zoals gesuggereerd door Pierre_S en het oppervlak deel voor deel te scheiden, maar ik heb nog steeds moeite om de subtiliteiten te begrijpen. Ik ben uiteindelijk overgeschakeld naar de rhô-verlaatmodus, maar ik ben beperkt in de grootte vanwege mijn te krappe hoek in Y en Z. Ondanks dat alles vind ik het prima en ga ik ermee om.