Problemen met boren

Hoi allemaal!

Ik heb een groot probleem met een plan.

Het is een geboord onderdeel voor hydraulische distributie.

Ik heb een gat, gemaakt met de assistent, dat verschillende functies van revolutie kruist.

Het is een blind gat met bladen, volledig gedimensioneerd (Eindconditie: Eenogig).

Deze piercing wordt vervolgens een eerste keer lineair herhaald en vervolgens een tweede keer in een cirkelvormige.

Maar als ik ga tekenen, beoordeelt SW me correct de boordieptes als ik de bronboring selecteer.

Maar ik heb de hoeveelheid niet.

En als ik een van de herhalingen beoordeel, beoordeelt SW het boren in '''TOT DE VOLGENDE'', nog steeds zonder kwantiteit.

En als ik met een boorkaart werk, beoordeelt SW de "bron" boringen correct, maar opnieuw de herhaalde boringen slecht.

Mijn werkwijze is niet veranderd, zo'n 50 van dat soort kamers zonder problemen.

Waarom werkt de tekening op dit onderdeel niet goed?

Alvast bedankt voor je hulp!

Mathieu

Hallo

Geen zorgen onder SW 2017, het telt alle voorvallen door door het invoegmenu te gaan -> object van het model -> symbool voor boren

Als het niet op deze manier werkt, kan het een probleem zijn met het bestand van het boorinvoegstuurprogramma

Dit bestand heet calloutformat en bevindt zich in de installatiemap

CDLT

3 likes

Hallo

Ik kan me voorstellen dat u uw machine hebt vastgehouden en opnieuw hebt opgestart.
Cirkelvormige herhaling herhaalt alleen het eerste gat of lineaire herhaling?
Heb je geprobeerd een proefstuk te maken door alleen de herhalingen te plaatsen (eerst alleen de lineaire dan en/of de circulaire)? En dan de mogelijke andere functies die de piercings verstoren?

Hallo

Ik heb geen problemen met de beoordeling van de ''originele'' boring.

SW geeft me de juiste beoordeling.

Het is bij herhaalde piercings dat het niet meer werkt.

Hieronder een weergave van de plattegrond van mijn kamer:

U kunt de rep AA1-boring zien, de "originele" boring, correct gemarkeerd.

En de F6 rep piercing, het resultaat van een cirkelvormige herhaling van het origineel, slecht beoordeeld.

En ook de F9 rep drilling, het resultaat van een lineaire herhaling van het origineel, slecht beoordeeld.

Ter informatie, ik ben op SW 2018 SP5.0

Mijn pc is net opnieuw opgestart voor de bovenstaande schermafbeelding.

Hieronder staat een testonderdeel, waar het resultaat OK is.

De manier van bouwen is identiek aan mijn kamer, wat problemen veroorzaakt.

Bedankt!

Andere tests: Op het probleemgedeelte, als u een ander gat maakt en dit herhaalt:
- Identiek boren
- Afwijkend boren
Blijft het probleem bestaan?

Je geeft aan dat je gaten kruisen met andere functies, heeft de volgorde van de functies in de boom invloed?

In principe zie ik 2 mogelijkheden:
- uw onderdeel is beschadigd, het moet opnieuw worden gedaan (eventueel met hulp, als u een contract heeft, om het te herstellen);
- er is een bug met betrekking tot een combinatie van functies en je zult moeten sleutelen...

Ik heb zojuist de test gedaan met een nieuwe boring en een nieuwe herhaling op het ontwormde deel:

- Als de herhaling een andere functie kruist, is het een puinhoop.

- Als de herhaling nergens doorheen gaat, is de diepte goed, maar niet de kwantiteit...

Ik heb ook hetzelfde beschadigde onderdeel getest in een nieuw schot, hetzelfde resultaat.

Wat betreft de 2 mogelijkheden:

-doe het onderdeel opnieuw: met meer dan 500 functies denk ik niet dat het mogelijk zal zijn!

Aan de andere kant heb ik een ticket geopend met de ondersteuning, ik zal zien wat ze me vertellen.

-Hack: Ik denk niet dat ik een keuze zou hebben!

Bedankt!

En via een boortafel 

het zou het moeten doen denk ik

@+

1 like

De boortafel lost niets op.

Het herkent de diepte ook niet, en vervangt het ook door "tot de volgende", en dus als ik groepeer op identieke functie, mengt het verschillende boordiepten.

Kortom, als ik 3 gaten op verschillende dieptes heb die elk één keer worden herhaald, krijg ik een tafel met 4 soorten gaten:

- een type voor elk "origineel" gat met een unieke positie

- een type voor herhaald boren (terwijl van verschillende diepte) met drie standen!!

Heb je op een nieuw stuk de herhaling getest die een andere functie doorkruist?
In de mogelijke hacks:
- herhaling door schets;
- maak het gat niet met de boorwizard maar met een "eenvoudige boor";
- Als het er niet te veel zijn: maak de gaten afzonderlijk.

Veel succes, ik hoop dat de hulp je kan redden.

1 like

Heb je op een nieuw stuk de herhaling getest die een andere functie doorkruist?

=> Ja, het werkt normaal.

In de mogelijke hacks:
- herhaling door schets;

=> Ik heb al herhaalde gaten door schets, met hetzelfde probleem.

- maak het gat niet met de boorwizard maar met een "eenvoudige boor";

=> Mijn studie is afgerond, ik kan het me niet veroorloven om alles opnieuw op te bouwen.

En wat meer is, het zijn ofwel getapte gaten of gelamineerde gaten. Simpele piercings zijn niet geschikt voor mijn situatie.

- Als het er niet te veel zijn: maak de gaten afzonderlijk.

=> Er zijn er te veel!

En bovenal is het een te grote bron van fouten die ik me niet kan veroorloven (het afgewerkte onderdeel alleen al vertegenwoordigt enkele duizenden euro's)

Veel succes, ik hoop dat de hulp je kan redden.

=> hoop ik ook!

Dank u voor uw tijd.

1 like

Oké, ik heb net de steun gekregen.

Ze hebben me geen oplossing te bieden.

Ze zenden uit naar SW.

Bedankt allemaal, ik hou jullie op de hoogte!

2 likes