Problemen met oppervlaktediscontinuïteit - SW

Hoi allemaal

Omdat ik een mechanische studie van een constructie wil uitvoeren, wil ik eerst een model maken in SOLIDWORKS. Een ontwerper stuurde me een .stp-bestand dat overeenkwam met het oppervlaktemodel van mijn structuur. Wanneer ik dit bestand importeer in SOLIDWORKS, gaat er veel informatie verloren (boomstructuur, continuïteit...). SOLIDWORKS analyseert het bestand en biedt me vervolgens een diagnose en een mogelijke reparatie aan, maar omdat het bestand nogal groot is, duurt het veel te lang.

Ik zou eigenlijk elk van de oppervlakken willen extraheren om er vervolgens een assemblage van te maken en zo de boom opnieuw op te bouwen. Maar ik kan deze oppervlakken niet extraheren, vooral vanwege deze discontinuïteitsproblemen.

Ik heb eerst geprobeerd om " Offset-oppervlakken " van 0 mm te maken, en vervolgens alleen degene die ik wilde opslaan bij elkaar te houden, maar helaas zijn ze gekoppeld aan het oorspronkelijk geïmporteerde oppervlak (wanneer ik het oorspronkelijke oppervlak verwijder, wordt het offset-oppervlak ook verwijderd).

Ik heb toen geprobeerd met behulp van de " Split " functie (met eerder geëxtrudeerde oppervlakken als " Adjustment Tools"), maar het werkt niet.

Wanneer ik de functie " Gezicht verwijderen " gebruik, verschijnt er een foutmelding, waarvan ik je een screenshot heb gegeven.

Hetzelfde geldt voor de functie " Gebied beperken " : ik heb schetsen gemaakt die de randen volgen met behulp van de functie " Entiteiten converteren", behalve dat deze randen niet a priori continu zijn.

Heeft u een idee wat de meest geschikte aanpak is ?

Bij voorbaat dank.

Quentin.

message-erreur-supp-face.png

Kunt u uw bestand posten?

indien niet vertrouwelijk om tests te doen

of via MP

@+

1 like

Hallo

Probeer alle gezichten die je niet nodig hebt te verwijderen, het zal waarschijnlijk sneller gaan.

Hoi Quentin

Ik zou je aanraden om je bestand te importeren met de optie om je oppervlakken niet te naaien .

Vanaf dit moment gebruik je de functie voor genaaide oppervlakken door elke 2-3 surfs te valideren om de surfen te identificeren die problemen veroorzaken.

Van daaruit kunt u ze isoleren/verwijderen en opnieuw tekenen.

Tot ziens

Romeins

PS: we luisteren naar gt22... Kunt u het bestand posten?

1 like

Hoi allemaal

Mijn excuses dat ik nu pas antwoord...  

ROM' Dat is precies wat ik heb gedaan, dank je!

Wat het dossier betreft, ik kan het u niet toesturen omdat het inderdaad vertrouwelijk is...

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

Kijk of je zo bent ingesteld en zo niet, probeer dan op deze manier te zien...

parametre_dimport_dun_step.jpg

Moeten we begrijpen dat je je probleem hebt opgelost?

1 like

Ik heb inderdaad mijn probleem opgelost! Dank u allen.

Q.