SolidWorks 2021 Terugkerende Problemen

Hallo

Ik heb drie problemen bij het gebruik van SolidWorks 2021:

• Wat betreft het eerste: het is voor een slecht opengevouwen stuk (voor een plaatmetalen onderdeel). Aan de twee randen, vanuit een hoek van een vlak, maak ik een 90° vouw (met toevoeging van de gesloten hoek-functie).
    Of het nu met of zonder gesloten hoek is, het probleem is er altijd.

Maar wanneer ik de Unfold-functie gebruik, krijg ik het volgende:

. Het is een slechte ontvouwde omdat het een hoekinkeping zou moeten hebben die SolidWorks niet automatisch doet.

Ik heb een oplossing gevonden, maar ik moet een configuratie maken door de FeatureManager toe te voegen, de Unfold-functie en dan krijg ik:

Is het mogelijk om in SW een optie te hebben om de hoekinkeping, verkregen met de ontvouwfunctie, met de ontvouwde functie te krijgen?

• Voor de tweede gebeurt het (niet altijd, maar vaak) wanneer ik een assemblageplan maak in A3. Als het klaar is en opgeslagen is, bevriest SW 5 tot 10 seconden zodra ik het wil sluiten en sluit het automatisch, zelfs als ik andere bestanden open heb. Of het nu via de sneltoets Ctrl+W is of met de muis, hetzelfde resultaat.
    Voor zover ik heb gemerkt, gebeurt dit alleen in A3-formaat en aan het begin van SW-gebruik gebeurde het nooit.
    De pc is recent dus ik zie niet waar het probleem vandaan komt.

• Ten slotte is de derde het opslaan van een bestand, of het nu een onderdeel, assemblage of plan is. Het gebeurt af en toe dat de Back-upfunctie niet meer werkt, hetzij via de snelkoppeling Ctrl+S of via de functie.
    In dit geval moet ik SW opnieuw starten voordat de functie weer werkt.
    Nogmaals, ik weet niet waar het probleem vandaan komt.

Ik hoop dat de schermen van het eerste probleem zichtbaar zullen zijn, want als ik dit schrijf, zie ik alleen tekst. Zo niet, dan zou ik het uitleggen.

Ik wacht op antwoorden op mijn vragen.

Hallo @Lucas_Del_rosso

Ja, de wereld van SolidWorks zit vol valkuilen.
Voor de plaatmetaalfunctie is er een inkepingsfunctie, behalve op de vouwen waar deze automatisch wordt geïnstalleerd. Maar ik gebruik het niet vaak, anderen kunnen het je beter uitleggen.
Ik heb al feedback gekregen van een boilermaker over heel specifieke vormen, de uitgevouwen SolidWorks zou niet goed of realistisch zijn. Zeker factoren (Factor of andere tabel) die standaard niet bovenaan staan. Het verwijderen van de lakens enzovoort... Misschien niet realistisch, maar misschien loop ik op de zaken vooruit, maar dat is de feedback die ik kreeg.

Voor plan- en planlettertypen is het raadzaam om deze opnieuw te doen in de versie die je gebruikt (SW2021), in plaats van een basemap van een oude versie te gebruiken.

Wat betreft je derde probleem, dit is mij al overkomen. Heb je de nieuwste SP xx-patches?
Het is moeilijk om dit soort vragen te beantwoorden, pc's zijn niet allemaal hetzelfde en ook de sublagen of zelfs de beheerdersrechten niet. Soms kan een herinstallatie een probleem oplossen.

Hallo
Voor punt 1 kun je een screenshot maken van het gevouwen deel met de schacht of de buigopties
De verticale vouw lijkt verdacht. Scheur?
Als ik dezelfde vouwlijnen heb, ziet het stuk er zo uit
image
image

Niet geweldig

Item3.SLDPRT (111,3 KB)

Ik gebruik de buiginkeping niet, ik maak er een andere aan met de inkepingsfunctie.
Ik krijg iets goed voor het oog
Ik buig beide zijden in dezelfde ^me-vouwfunctie

Heb je de inkepingsopties op de eerste plaatwerkfunctie gekozen?

En in je ongevouwen opties moet je controleren of vereenvoudigde folds actief zijn of niet, dit speelt veel mee bij sommige folds:
image

image
En naar mijn mening is Sw nooit geweldig geweest op het gebied van plaatwerk, zelfs als er verbeteringen zijn in de nieuwste versies, het is verre van perfect met de ongevouwen bugs die niet voorkomen bij het kruisen van materiaal of andere...

Laat ons ook zien hoe de twee plooien die door deze inkeping betroffen zijn gemaakt (print, screen), dit kan de inkeping beïnvloeden.

Ik denk dat de afzender van het eerste bericht is vertrokken...

Hallo @FRED78

Sorry voor de late reactie, ik was behoorlijk druk nadat ik mijn SW-problemen had geplaatst.

Voor inkepingen is in de plaatmetaalfunctie standaard het buiggebied een Exceltabel (beschikbaar gesteld door SW, denk ik). Maar zelfs als ik een k-factor toevoeg, verandert dat niets.

image
image

En ik heb het geprobeerd door Automatisch Kauwen, Scheuren of Rechthoekig aan te vinken en uit te vinken, hetzelfde resultaat.
Dit werkt alleen als de bocht niet over de hele rand zit. Een minimale afstand aan het uiteinde van de rand om de automatische inkeping toe te passen, maar het is niet dit type inkeping dat me een probleem geeft, maar het probleem waarbij de buiging de hele rand maakt.

Voor de plannen zijn het aangepaste (kopieën van de standaardtemplates van SW), en ik had ze gemaakt onder (SW2017). Toen ik de versie van 2021 kreeg, denk ik dat ik ze in 2021 opnieuw heb opgenomen, maar om zeker te zijn ga ik het opnieuw doen en kijken of het dit probleem oplost.

Wat betreft de back-up, de nieuwste SP-patches zijn inderdaad niet up-to-date, maar ik denk dat ik ze niet kan doen omdat mijn werkgever niet per se de update wil betalen. Ik moet het met hem zien

Persoonlijk activeer ik de optie 'Side folds aanpassen' om het probleem te voorkomen dat je bij je eerste afbeelding tegenkomt.
image

Met de Unfold-functie snap ik dit, maar het is een slechte Unfolded
image

Kijk naar de optie voor vereenvoudigde vouw, die lijkt er erg op.

1 like