Procedure voor PDM-updates

Hallo allemaal,

Ik heb deze procedure geschreven voor de SOLIDWORKS PDM-update, maar Visiativ support wilde het niet voor mij valideren.

Dus ik heb deze procedure gewoon op dit forum gezet, als een PDM-beheerder het voor mij zou kunnen valideren, zou dat geweldig zijn.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

mise_a_jour_epdm.docx
1 like

Het blokkeren van gebruikersaanmeldingen voordat de update is uitgevoerd, gebeurt ook normaal (voorkomt dat iemand per ongeluk inlogt).

De taakscripts moeten worden bijgewerkt, maar ook worden gecontroleerd (soms gedragen ze zich niet echt zoals de vorige)

De update van de toolbox ontbreekt.

Omdat ik nooit het werk van onze reseller heb gedaan of geholpen tijdens de upgrade, kan ik niet veel meer zeggen (behalve om je te adviseren om hulp te krijgen van iemand die dit elke dag doet, omdat je niet immuun bent voor nieuwe dingen die nieuwe stappen in het updateproces met zich meebrengen).

Anders is er de EPDM-beheerdersgids die het onderwerp uitputtend behandelt in hoofdstuk 11 (nou ja, dat mogen we hopen...).

Het is hier in de 2018-versie (zet in plaats daarvan 2020 als je de 2020 wilt...): https://files.solidworks.com/Supportfiles/PDMWorks_Ent_Installation/2018/French/Installation%20Guide.pdf

1 like

Hallo

Ik ben het eens met de opmerkingen van Froussel. Er is een deel van het bedrijfsleven  in de tussenkomst van wederverkopers om updates uit te voeren (vandaar de weigering om uw procedure te valideren), maar zowel voor SolidWorks zelf is het niet erg ingewikkeld, net zo goed voor SolidWorks PDM is het iets anders.

Bij de geringste procesfout bestaat het risico dat de database in een fout terechtkomt. Je moet op zijn minst een back-up maken van de SQL-database om terug te kunnen gaan als dat nodig is. Als je nog nooit met dit type basis hebt gewerkt, is het veiliger om via Visiativ te gaan (wat je dealer lijkt te zijn).

1 like

Hallo

Van mijn kant hebben we er tijdens de 1e EPDM-update voor gekozen om onze reseller terug te halen zodat we samen de update konden doen en een procedure konden schrijven. Het heeft een prijs, maar daarna begin je tenminste op een goede basis.
Ik druk op de opmerkingen van collega's voor de back-up van de SQL-database en gegevens, dat alle gebruikers zijn losgekoppeld (van de admin kunt u verbindingen met de kluis blokkeren),
Voor de update van de licentieserver, Wees voorzichtig als er een wijziging van de server of server-ID is na de update van een onderdeel, moet u de licentie vrijgeven, de oude licentieserver verwijderen, vervolgens de nieuwe installeren en de licenties opnieuw activeren

Voor de update van de clientwerkstations kunt u misschien de installatie bekijken via een administratieve image, het stelt u in staat om de update stroomopwaarts voor te bereiden en op alle werkstations tegelijk te implementeren zonder dat u alles met de hand hoeft te doen

1 like