Hallo
Ik ben op zoek naar een manier om mijn oppervlakken efficiënt te ontwerpen.
Ik heb al video's op Youtube bekeken, er zijn verschillende methoden ontwikkeld.
Heb je een methode/training/boek (bij voorkeur Frans),
Wie schetst complexe methoden voor het ontwerpen van oppervlakken?
Bedankt!
Hallo
U gebruikt de Surface-gereedschappen voor welk type toepassing dan ook. Heb je voorbeelden? Dit is om te helpen bij de antwoorden
Ik heb geen goed begrip van de principes van goed functioneren voor de volgende tools:
- Afgevlakte baas
- Grens Bossage
- Glad oppervlak
- Grens oppervlak
In dit voorbeeld is de methode interessant
https://www.youtube.com/watch?v=lnJTfrqYfMU&list=PLRhna5_X7uWt0oGzwI2kb7klYB6MukEl1&index=1
Maar op dit moment begrijp ik niet echt waarom hij "draagvlakken" en bouwlijnen creëert. Waarschijnlijk om de raaklijn te helpen sturen.
Ik denk dat ik basisbegrippen mis, door de samenhang tussen de open en gesloten profielen, bochtgeleiders, richting.
Hetzelfde geldt voor de interne opties van de functies. Afgezien van het opmerken van tangent en normaal aan het profiel, bereikt het een gladder oppervlak. De rest laat me perplex achter.
Voor mijn object heb ik er vanmiddag aan gewerkt en ik heb een oplossing gevonden die mij correct lijkt.
Het is bedoeld voor schimmelinjectie, er zal een laserbehandeling zijn voor een toevoeging van 3D-textuurtypekorrel.
aide3.jpg
Het gebruik van oppervlaktegereedschap is nogal eigenaardig, vooral als je een beginner bent. Er is niet één oplossing. Er zijn meer relevante en minder tijdrovende, maar het hangt van veel dingen af.
Vergeleken met jouw stuk lijkt het me dat het symmetrisch is, dus begin met het werken aan een half stuk (zie 1/4) om te eindigen met een symmetrie. Ik kan beginnen met 2 of 3 basisschetsen (voorkant, boven, rechts) waar al je CAD-constructie op rust. En dan kom je om een blok te maken waaruit je je materiaal verwijdert terwijl je bezig bent (of door baas voor baas te doen).
En vooral, aarzel niet om de tutorials te doen en de functies zoveel mogelijk te manipuleren, Er is geen mysterie, ervaring speelt ook een rol
1 like