Ik gebruik aluminium profielen die op de gewenste lengte zijn gesneden om frames te maken. Ik ben een beginner.
Ik ben op zoek naar hoe ik ermee om kan gaan. Vandaag neem ik mijn profiel met een lengte van 1000 mm en vervolgens wijzig ik de lengte in extrusie en sla ik het op onder een nieuwe naam voordat ik het in mijn assemblage plaats.
Is het mogelijk om een bibliotheekuitvoer met een eigenschap te hebben voordat deze wordt ingevoegd om de lengte ervan te definiëren voordat deze wordt ingevoegd? Of een andere oplossing?
Als ik mijn lengte van 1000 mm plaats en de lengte ervan in de montage verander, hebben alle profielen de afmeting die ook verandert.
Bedankt voor de informatie nadat ik elk profiel een voor een heb gewijzigd, omdat ik niet alle lengtes direct heb. Daarom wil ik er een van een gedefinieerde lengte plaatsen die ik gemakkelijk kan aanpassen en vervolgens een voor een de andere profielen toevoegen die onafhankelijk zijn van de eerste met een snel geconfigureerde lengte.
In dit geval kan een bibliotheek zoals de sectie Toolbox voorlasonderdelen nuttig zijn,
Het stelt u in staat om de lengte te definiëren bij het invoegen van componenten, deze op elk moment te wijzigen door automatische configuraties te maken, de configuraties van dezelfde onderdelen te wijzigen met behoud van de specifieke aangepaste eigenschappen,
- Bedankt Fred voor je feedback. De Excel-oplossing is in mijn geval niet echt praktisch, vooral omdat ik mijn structuur tijdens de montage kan toevoegen/verwijderen en wijzigen. Ik weet niet echt hoe mijn structuur zal eindigen aan het begin van de montage.
- Dank je wel Lynk, ik moet hier absoluut naar kijken. Dat zou toch de oplossing kunnen zijn.
A priori Toolbox is niet geïnstalleerd op mijn computer. Naar mijn mening is het niet beschikbaar in de basisversie
Stefbeno is een structuur die wordt geassembleerd met gaten aan de zijkanten en schroeven aan de uiteinden of speciale moerinbreng.
Anders maakt u het in een bibliotheek met de maximale lengte van het profiel, voegt u het in uw assemblage in en maakt u het virtueel, zodat u het op de gewenste lengte kunt wijzigen.
Aan de andere kant is het niet mogelijk om een plan te maken van een virtueel onderdeel, dus moet je de lengte in het montageplan of via een beschrijvingseigenschap naast de lengte in de BOM zetten.
Of anders werkt het mechanische voorstel ook heel goed
Simpel gezegd, het is alsof je een save under doet, behalve dat het onderdeel nergens anders bestaat dan in je assemblage.
Als u een virtueel onderdeel wilt maken, selecteert u het onderdeel uit de bibliotheek in uw assembly en klikt u met de rechtermuisknop op virtueel maken
Als je er nog een nodig hebt (andere lg) begin je bij degene in de bibliotheek en maak je deze opnieuw virtueel en verander je de lengte achteraf.
Voor de gelaste monteur moet je je profielbibliotheek maken en dan is er niets ingewikkelds.
Als er veel verschillende lengtes of slechtere passen tussen profielen is dit de ideale oplossing.