Is er een manier om, met de functie " boorhulp ", een niet-standaard gat te maken? Laat het me uitleggen. Ik zou graag een gat willen maken met een nogal eigenaardig boorprofiel. Het feit dat ik dit kan doen zonder een draaiplan te hoeven maken en vervolgens een herhaling per punt met behulp van de piercing assist lijkt me vrij logisch. Mijn gebruik van Creo dicteert waarschijnlijk deze manier van doen, maar ik kan de optie " schets van het gat " niet vinden om de vorm te kunnen maken
Hallo Ik weet niet zeker of ik het goed heb begrepen (ik ken Creo niet), in de hulp bij het boren is er genoeg om " specifiek " te doen door de optie " Oude piercings " te selecteren
Edit: Afgezien van de boorfunctie, moet je de schetsen en de plannen maken, tenzij je door een cirkelschets gaat, het gat maakt en vervolgens een draadannotatie plaatst
Hoi @Cyril_f . Ik denk niet dat het helemaal is wat ik wil doen. Je merkt dat je moet jongleren met oude Solidworks-functies.
Maar ik kwam ermee weg door de software te bedriegen. Ik begon met het maken van een " klassiek " gat en vervolgens klikte ik met de rechtermuisknop op de schets van het profiel en paste ik het profiel aan. Die geeft me een vorm als deze:
Dat is wat ik in het begin zei, niet zeker of ik de vraag begreep Dus zoals het er nu uitziet, afgezien van een materiaalafname per omwenteling, weten de boorfuncties van de boorhulp niet hoe ze deze basis (cilindrisch/conisch gat op zijn best) moeten doen.
De meest vervelende beperking (en het is niets te zeggen) van de boorassistent blijft het feit dat je een " revolutie " -verwijdering van materiaal doormaakt. (En ja, zelfs voor groefboren ...)
Het enige mogelijke alternatief (naar mijn mening) is om de bibliotheekfuncties te gebruiken om materiaal van het extrusietype te verwijderen (meestal voor het realiseren van veelhoekige afdrukken van het type " insert").
Er was een tijd dat ik probeerde een bibliotheekfunctie te koppelen aan de boorwizard (in ieder geval met zijn schets) om de maatinformatie in de tekening op te halen... (Aangepaste boringen + bibliotheekfunctie = geometrie goed beoordeeld in de tekeningen.) … maar ik gaf het op na te veel mislukkingen...
Het feit dat de functie het gebruik van een revolutie vereist, stoort me op zich niet... Aan de andere kant stoort het feit dat het creëren van een eigen vorm niet is toegestaan me een beetje meer!
Het laat alleen maar zien dat we altijd van streek zijn door wat ons bezighoudt
Heb je een voorbeeld van de profielen van de gewenste piercings?
Als de geometrie vergelijkbaar is met een bestaand type boren, is het mogelijk om een nieuwe standaard te maken via de Toolbox (die de boorwizard beheert). (opmerking: om toegang te krijgen tot de Toolbox-opties, moet u een Solidworks premium-licentie of hoger doorlopen)... => Zie mijn tutorial: M13x0.5 Draad - #7 door Maclane
Het profiel dat ik hierboven 2post heb gezet bijvoorbeeld.
Het probleem is dat het om 1shoot in het algemeen te doen. Ik heb dit profiel nodig voor dit ontwerp, maar niet per se later. Daardoor wil ik niet echt nieuwe standaarden creëren
… Hmmmmm!! … Het is merkwaardig, de piercing-functie (als we het zo mogen noemen) in je screenshot ... heet al " Advanced Drilling"... Verandert de naam als je de piercing assistent probeert te " forceren "? Of is het de functie die je al hebt gebruikt?
@Maclane gebruikte ik de functie " boorhulp " met een recht gat. Vervolgens heb ik de schets van het profiel bewerkt om ermee te doen wat ik wilde.
Ik heb het net opnieuw getest, de functie verandert zijn naam niet bij het bewerken van het profiel. Dus ik denk dat ik de functie " Geavanceerd boren " had getest toen ik mijn profiel bewerkte