Hallo mensen.
We zijn bezig met het vergelijken van onze Solidworks-profielen om te begrijpen waar we tijd verspillen aan laadtijden (we hebben zoveel mogelijk plezier)
Kent u ergens een document waarmee u kunt ontcijferen op welke optie het werkt?
Bijvoorbeeld, in de
[HKEY_CURRENT_USER\Software\SolidWorks\SOLIDWORKS 2021\Gebruikersinterface\CommandManager\AssyContext]
één naar de optie
Actieve Tab Index=" 16 "
terwijl de tweede de optie heeft
Actieve Tab Index=" 1 "
We willen dus graag begrijpen op welke opties we spelen om verschillen in onze profielen te hebben en te begrijpen of het belangrijk is of niet
Hallo
De koppeling tussen opties en registersleutels is niet altijd even eenvoudig.
We hadden een voorbeeld:
Voor deze specifieke parameter worden registersleutels gemaakt of verdwenen, afhankelijk van de waarde (ten minste in 2020 SP3).
Het vergelijken van schermafbeeldingen van de instellingen (of gebruikersinterfaces voor deze) zal eenvoudiger en duidelijker zijn (zelfs als het een beetje pijnlijk is om te doen).
3 likes
Het is een schande. Er lijkt een massa "verborgen" parameters te zijn bij het vergelijken van de registersleutels met wat zichtbaar is via Solidworks
Het probleem is dat het oude registersleutels heeft die niet langer noodzakelijkerwijs nuttig zijn, door profielen van versie naar versie te kopiëren.
En soms (vaak) een incompatibiliteit of bug die ermee gepaard gaat.
Visiativ adviseerde ons een paar jaar geleden om te beginnen met het basis SW-profiel en dit bij elke nieuwe versie opnieuw te configureren om geen parameters te importeren die SW in de fout zetten.
Dus bij elke nieuwe versie maak ik een schoon profiel met de afdrukken van de oude versies en vervolgens deel ik het met andere gebruikers.
En bij elke nieuwe versie bevestig ik dat er verschillende vinkjes zijn die worden hernoemd of gemaakt, wat bevestigt dat de profielen van oude versies niet geweldig zijn.
2 likes
Dit zou inderdaad de ondervonden problemen kunnen verklaren
Dus als ik je goed volg, om met iets schoons te vertrekken, zou ik mijn optiescherm moeten afdrukken, het profiel weer op 0 moeten zetten en de opties opnieuw moeten invullen
Helaas wel.
Printscreen van elke profielpagina, zet het oude profiel in het OUDE register.
Open SW (er wordt een nieuw schoon leeg profiel gemaakt in het register. Controleer pagina voor pagina de conformiteit van het profiel en de links... (Tijd ongeveer 2-3 uur)
En draag het profiel vervolgens door aan andere gebruikers die het vervolgens kunnen aanpassen: snelkoppelingen...
Succes!
Edit: om het 1e wat de after-sales service doet in geval van een bug, te voltooien, is om het profiel te resetten om te zien of het niet afkomstig is van dat het probleem
1 like
Het is jammer dat er geen zuiveringssysteem is om oude spullen te verwijderen...
2 likes
Zoals je zegt @ac_cobra_427
Nou, we zullen het proberen om te zien of het een verschil maakt. Ik hou jullie op de hoogte
De profielexport zou het moeten doen, maar het is duidelijk niet het sterke punt van solidworks...
Wij verkopen liever wolken dan dat we dit punt verbeteren!
1 like
Het is niet erg brobing. Inderdaad, ik heb oude paden gevonden die verwijzen naar een niet-geïnstalleerde solidworks (Hallo SW2017 ) ... Maar ik weet niet waarom, ik heb het gevoel dat ik het fenomeen heb versterkt door registersleutels te veranderen: ik heb 15s meer nodig om een assemblage te openen
En waar de bodem pijn doet: zelfs als ik terugga naar de vorige sleutels (eerder opgeslagen), helpt niets, ik blijf bij deze extra 15s bij het openen van de assemblage. Ga en begrijp de logica ervan!
Stel je profiel tijdelijk opnieuw in om te vergelijken.
Hiervoor sluit je SW af. Je opent solidworks RX en in het tabblad home klik je op de onderstaande link.
Dit opent SW met het lege profiel zoals bij de installatie test je de opening van je assembly, dan sluit je SW bij het opnieuw opstarten de volgende keer is je profiel terug met je instellingen.
Als het hetzelfde is, is je profiel niet zo slecht, als je een groot verschil merkt, weet je wat je moet doen...
Zoveel handiger dan wat ik deed... maar ik heb geen Solidworks RX.
Aan de top van het idee anders @sbadenis
In dit geval hernoem je solidworks-map XXXX (XXX=jaar van SW) in het register, de volgende keer dat het opnieuw opstart, zal het een leeg profiel opnieuw maken dat identiek is aan dat van de installatie.
Indien nodig verwijdert u de aangemaakte map en wijzigt u de naam van uw map zoals voorheen.
Voorbeeld hier: een verknoeid profiel hernoemd naar Solidworks 2020-oud
Ja, dat is wat ik in het begin deed. En ik heb eindelijk een Solidworks RX gevonden die ergens in een map rondslingerde: het is duidelijk gemakkelijker dan de bediening op de registersleutels!
1 like
En ook veel veiliger, het manipuleren van registersleutels is vaak riskant!
Maar ik denk dat je dat begrepen hebt!
Hallo;
Ik doe mijn kleine korreltje zout...
Waarschuwing: deel NOOIT een profiel van een Premium-versie (of hoger) met een Standard-versie (en vice versa natuurlijk).
Want daar! U bent er zeker van dat u registersleutels krijgt in alle richtingen en conflicten...
Opmerking voor @coin37coin :
Solidworks RX maakt deel uit van alle Solidworks-installaties... zoek een beetje via het Windows startmenu met: solidworks RX.
Vriendelijke groeten.
2 likes
Solidworks is een slimme kerel die 2 mappen aanmaakt in het startmenu:
- Solidworks (Engelstalig)
- Solidworks-hulpmiddelen
Als je het niet weet, heb je niet het idee om iets in O te zoeken
Onder andere SW Rx is verborgen in dit Extra-menu
1 like
Hallo
Het heeft te maken met de overgang van Win 7 naar Win 10, deze 'grap'.
Maar SW had het voor elkaar kunnen krijgen om alles weer op één plek te zetten op de nieuwste versies...
3 likes