Hallo, ik ben op zoek naar een grafisch programma om snel kabels in 3D te trekken
Deze kabels moeten gedeeltelijk "ontdaan" van hun mantels en schermen worden gepresenteerd om de verschillende constructielagen te laten zien.
Idealiter zou het goed zijn om afmetingen in te voeren zoals bekledingsdiktes, diameters, type legeringen (overeenkomend met een specifieke kleur) van de geleiders. Glanzend of mat uiterlijk, afhankelijk van het type omhulsels, enz.
Het doel is om technische fiches, verkoopfiches en productiefiches te ontwikkelen die zo dicht mogelijk bij de realiteit staan.
Bijgevoegd is een voorbeeld van wat we zouden willen verbeteren
Bedankt voor je hulp
Gérald
08146_iec_-_ex_2p0752_pvc-iscr-oscr-pvc-dsta-pvc.pdf
Hallo
In CAD is alles mogelijk, maar voor zover ik weet is er geen kant-en-klaar programma voor dit soort werk, maar ik zou je vraag of liever je uitdaging zien in het uitdagingsgedeelte van dezelfde site.
Nadat er een stukje informatie ontbreekt op uw verzoek de software die in uw bedrijf wordt gebruikt (als u die heeft).
Anders zouden een goede camera en een draadstripper misschien voldoende kunnen zijn.
Vriendelijke groeten
Bastien
Hallo
Ik ben het helemaal met Bastien eens!
Je hebt geen speciale software voor je verzoek, maar gelukkig voor jou kan alle software het met vlag en wimpel doen!
Dit is bijvoorbeeld het type product dat u kunt krijgen met Solidworks 2013 sp3 en zijn render-realistische module: http://imagik.fr/view/24679.
Daarnaast heb je de mogelijkheid om configuraties te bewerken die al je feeds in 3D genereren vanuit bijvoorbeeld een Excel-bestand :-)
Hou ons op de hoogte, of geef ons meer informatie over jouw budget of andere en we kunnen je begeleiden denk ik ;-)
Arthur
1 like
Dank je wel Bastien en Arthur,
Ik weet dat zowat elk grafisch programma het werk kan doen, het bewijs, ik gebruik tegenwoordig Corel Draw, wat verre van de ideale app is. (Alleen deze, ik ken hem min of meer goed)
het doel is juist om dit proces van het maken van kabels, dat me gemiddeld 2 tot 3 uur per dag kost, te vergemakkelijken door de taak te automatiseren vanuit de Excel-tabel die mijn informatiebron is.
Het budget is beperkt, maar kan aanzwellen als het me minstens een uur per dag bespaart....
Nogmaals bedankt
Gérald
Wat zeker is, is dat Corel Draw niet de juiste software is, maar met behulp van Catia, SolidWorks of andere 3D-software kan uw startpunt een Excel-blad zijn door de verschillende lagen van uw thread in te voeren en uiteindelijk een afbeelding te hebben réaliste.si vandaag besteedt u morgen 3 uur (onder het mom van een voltooid bestand) U zult precies de tijd besteden aan gegevensinvoer (mogelijk 15 min).
Na het probleem, als je geen licentie hebt voor een Volumique software, zul je iemand moeten vinden die het voor je kan doen of .....
Bastien
Hallo, in uw vraag is er een deel van het antwoord, ik ben in militaire connectoren, bedrading, connector enz. Pro-E heeft een bedradingsmodule, het is voldoende om een standaard en specifieke bedradingsbibliotheek te maken en vervolgens met de basisfuncties van het maken van bochten de bocht en het spel.
Door te werken met een bekabelingspakket in SolidWorks Premium kun je heel, heel leuke dingen doen.
Dan moet je jezelf de vraag stellen: "wil ik ontwerpen en vertegenwoordigen, of gewoon mooie beelden maken"
SolidWorks-bekabeling biedt u nagelplaat en stuklijsten...
Fijne dag
Zou SolidWorks Electrical niet het antwoord op uw behoefte zijn?
http://www.solidworks.fr/sw/products/solidworks-electrical.htm