Hallo
Ik ben een lasser ketelmaker die in Nieuw-Zeeland woont. Ik ben altijd relatief comfortabel geweest met computertools. Op een dag vroeg mijn baas me om een tekening te maken van een aanpasbare tafel voor een klant. Verschillende opbergers, een ophangsysteem (de balken hierboven etc) (zie de kleine pdf hieronder als je geïnteresseerd bent).
De waarheid is dat ik dit heb gedaan door tutorials over solidworks te verzamelen via youtube vanaf 0. Ik realiseerde me echter dat ik veel tijd verspilde door manipulaties te herhalen. (normaal, beginner). In Nieuw-Zeeland is het niet zoals in Frankrijk. Niemand doet er echt toe op universitair niveau. Je bent capabel, je investeert zelf, je hebt de baan.
Dus ik ga over 6 maanden beginnen aan mijn nieuwe baan als tekenaar. Allereerst zijn dit basisdingen (leuningen, kleine trappen, metalen steun voor de constructie, kortom niets dat mijn verantwoordelijkheid en mijn gebrek aan ervaring een ongeluk zouden kunnen veroorzaken ). Dit stelt me in staat om een bepaald aantal thema's te identificeren (herhaling van een lijn van elementen, positie op een vlak, elementen samenvoegen).
Toen ik de tafel ontwierp, realiseerde ik me voor het eerst hoe belangrijk het is om te vermelden of de afmeting buiten of binnen is (positie van gelast mechanisch element). Toen creëerde ik al mijn elementverschuivingen rechtstreeks met de schets (halve dikte, offset of een dikte volgens mijn behoeften, enz ...) toen realiseerde ik me (niet langer vanuit het oogpunt van een werknemer) dat deze tekening absoluut niet operationeel en praktisch is.
- Lijst van elementen die moeten worden gesneden om op type te ordenen (de 40*40*4 in dezelfde tabel)
- Subassemblages maken
( In de productie zijn er echte beperkingen zoals ruimte. Misschien mijn tekening opsplitsen in 2. Laat mijn tafel in een deel van de tekening zitten en dan het soort rechtopstaande aan de achterkant gelast in een andere tekening. Een operator maakt alle sneden in één keer, alles wordt op zijn palet gemengd. Hoe meer elementen een set bevat, hoe meer de foutfactor toeneemt.)
Hoe monteer je 2 elementen die gelast moeten worden op de juiste manier?
Wanneer is het verstandiger om een assemblage te maken in plaats van een integratie in een schets?
Hoe verander ik een rotatie van een herhalingselement?
Hoe in een assemblage een element op een vlak (zonder referentierand) te positioneren.
Hoe ik in het mechanische lasobject een pijp kan positioneren, aangezien er geen sterpunt van positionering is (ik betaal een biertje aan degene die hierop reageert)
Dus hoe vreemd het ook mag lijken, ik vraag je niet om te antwoorden:D zelfs als het antwoord me interesseert.
Ik wil niet 150 vragen op dit forum moeten stellen, alleen maar omdat ik niet de tijd heb genomen om interesse te tonen in een onderwerp en te wachten op de oplossing van een van jullie.
De inleiding was lang, maar hier is de echte vraag!
Waar te beginnen om een goede werkgewoonte voor een beginner aan te leren?
Is er een platform waar ik elke functie/truc stap voor stap kan zien?
Ik kan ongeveer 8 uur oefenen voor mezelf, ik wil er gewoon voor zorgen dat ik zo efficiënt mogelijk ben zonder te doen alsof ik een meester in het veld word. Zorg gewoon voor goede gewoonten voor een goede start. Ik ben ook bereid om financieel te investeren als dat nodig is (in de meting van het resonabele).
Sorry voor de bestratingswerkmachine, verwijder mijn spelling (ik ben in qwerty en ik schrijf niet te veel meer in het Frans)
Dank u voor uw tijd
Fleow
test2total.pdf