Opspattende vloeistof uit een punt

Hallo

Wij vervaardigen tanks en om deze tanks te reinigen installeren wij reinigingssproeiers.

Tot op heden werken we voornamelijk in 2D, maar we zijn bezig met de overstap naar 3D, om onze reiniging te optimaliseren willen we het graag simuleren.

Ik heb het geprobeerd door een gekleurde lichtzone te definiëren in plaats van het mondstuk, maar zonder succes omdat het licht (ik weet niet hoe) door de muren gaat...

Weet jij een oplossing? Is er een geschikte module voor vloeistofspuiten?

Hallo

Het lijkt mij dat de nieuwste versie van solidworks een kunststofmodule biedt. Deze stelt voor om het vullen van mallen of een ander volume te simuleren door middel van vloeistofinjectie. Ik ken de module niet echt, maar ik weet dat hij bestaat.

Re: Ik vond de pagina waarop ik dit had gezien. Ik weet niet zeker of het geschikt is voor uw gebruik.

http://www.solidworks.fr/sw/products/simulation/plastics.htm

op SolidWorks?

Je hebt je eigen

1 tank met een vorm X van interieurkleur Y

uw bussen die een veld van dispersies hebben

Plaats uw sproeiers op de neus van uw sproeiers loodrecht op de as Maak een vliegtuig

en het maken van schetsen en extruderen naar het oppervlak

Door deze extrusie in te kleuren, kun je zien waar de kleur anders is

hier is een walkthrough die zou moeten werken denk ik

@+ ;-))

1 like

Bedankt voor de info, ik keek snel en zoals je zegt lijkt me niet aan mijn verwachtingen te voldoen.

Wat ik heel graag zou willen, is om een licht (of andere) te kunnen "projecteren" om de gebieden die toegankelijk zijn via het mondstuk te zien "aanzetten".

Hallo GT22,

Ik ben ook geïnteresseerd in de vraag. Kun je de methode een beetje uitleggen? Ik begrijp het niet echt...

Zo niet, zou iemand weten hoe het te simuleren onder FLOW SIMULATION?

Bedankt

@gt22: Daar had ik al over nagedacht, maar het is ingewikkelder dan dat... Omdat men veel lichaam heeft, een as die de projectie belemmert.

Ik had eraan gedacht om het via oppervlakken te doen, maar het wordt al snel erg omslachtig om te beheren in geval van wijziging.

Hallo

Met flowsimulation is dat onmogelijk, het kan geen tweefasige stroming (2 verschillende vloeistoffen) aan.

we hebben een tank met X-wanden (een buis met horizontale of verticale bodems is hetzelfde)

We hebben sproeiers die elk mondstuk onder een dispersiehoek hebben

Dus volgens deze hoek en de positie van dit mondstuk als dit mondstuk vast is

We zijn ontstaan op een welbepaalde plaats, uiteraard met een vloeistof en een passende druk

dus je hebt X-sproeiers onder verschillende hoeken en posities nodig om het interne oppervlak van deze genoemde tanks op te wekken

Omdat elk mondstuk zijn eigen verspreidingshoek heeft, hoeft u alleen maar een aslijn te maken en een vlak loodrecht op deze as te maken dat samenvalt met de mondstukkop

Op dit vlak maak je je eerste dispersieschetsen en via een extrusie naar het oppervlak met een hoek die de dispersiehoek inneemt, creëer je een soort kegel die je in een andere kleur kleurt dan de kleur van de binnenhuid van je tank

Dan hoef je alleen maar een snede van je tank te maken en via de verplaatsing van deze genoemde snede te kijken waar de kleur niet is veranderd en de oriëntatie te veranderen of het aantal sproeiers te vergroten

hier denk ik een walkthrough

@+ ;-))

@stepanB

Als je lichamen hebt die als scherm fungeren, moet je de sproeiers vermenigvuldigen

voor een buis in een buis

minimaal 3 sproeiers zijn denk ik nodig om de buitenkant van de buis binnenin te arossed

onder welke SW-versie bent u

me in 2012

Verzendt een bestand indien compatibel of in een bruikbare versie

Wat is het type sproeiers dat wordt gebruikt in verband met het genoemde mondstuk?

uw sproeiers zijn vast of niet

Welk type tank, formaat, enz., het mangat voor de installatie van sproeiers, enz...

@+ ;-))

Net hieronder een weergave van het idee van gt22, (enige tijd geleden gemaakt)

en wat ik zou willen (het doel is om iets bruikbaars te hebben met betrekking tot klanten...)

Draaien de interne onderdelen van de lichamen?

@+ ;-))

Sommige interne onderdelen zijn gedraaid (al dan niet in de as van de tank) en andere niet.

Aan de andere kant is het hier niet de bedoeling om te weten hoe we de sproeiers moeten installeren (we doen het uit ervaring), maar om onze positionering te kunnen ondersteunen door een studie + documentatie met onze klanten.

@y.pacquelet

Bedankt, het bevestigt wat ik dacht.

GEEN OPLOSSING. artikel gesloten om te voorkomen dat ik elke keer een melding krijg als ik op het forum aankom...