Wij vervaardigen tanks en om deze tanks te reinigen installeren wij reinigingssproeiers.
Tot op heden werken we voornamelijk in 2D, maar we zijn bezig met de overstap naar 3D, om onze reiniging te optimaliseren willen we het graag simuleren.
Ik heb het geprobeerd door een gekleurde lichtzone te definiëren in plaats van het mondstuk, maar zonder succes omdat het licht (ik weet niet hoe) door de muren gaat...
Weet jij een oplossing? Is er een geschikte module voor vloeistofspuiten?
Het lijkt mij dat de nieuwste versie van solidworks een kunststofmodule biedt. Deze stelt voor om het vullen van mallen of een ander volume te simuleren door middel van vloeistofinjectie. Ik ken de module niet echt, maar ik weet dat hij bestaat.
Bedankt voor de info, ik keek snel en zoals je zegt lijkt me niet aan mijn verwachtingen te voldoen.
Wat ik heel graag zou willen, is om een licht (of andere) te kunnen "projecteren" om de gebieden die toegankelijk zijn via het mondstuk te zien "aanzetten".
we hebben een tank met X-wanden (een buis met horizontale of verticale bodems is hetzelfde)
We hebben sproeiers die elk mondstuk onder een dispersiehoek hebben
Dus volgens deze hoek en de positie van dit mondstuk als dit mondstuk vast is
We zijn ontstaan op een welbepaalde plaats, uiteraard met een vloeistof en een passende druk
dus je hebt X-sproeiers onder verschillende hoeken en posities nodig om het interne oppervlak van deze genoemde tanks op te wekken
Omdat elk mondstuk zijn eigen verspreidingshoek heeft, hoeft u alleen maar een aslijn te maken en een vlak loodrecht op deze as te maken dat samenvalt met de mondstukkop
Op dit vlak maak je je eerste dispersieschetsen en via een extrusie naar het oppervlak met een hoek die de dispersiehoek inneemt, creëer je een soort kegel die je in een andere kleur kleurt dan de kleur van de binnenhuid van je tank
Dan hoef je alleen maar een snede van je tank te maken en via de verplaatsing van deze genoemde snede te kijken waar de kleur niet is veranderd en de oriëntatie te veranderen of het aantal sproeiers te vergroten
Sommige interne onderdelen zijn gedraaid (al dan niet in de as van de tank) en andere niet.
Aan de andere kant is het hier niet de bedoeling om te weten hoe we de sproeiers moeten installeren (we doen het uit ervaring), maar om onze positionering te kunnen ondersteunen door een studie + documentatie met onze klanten.