Punt-op-curve projectie

Hallo allemaal,

Klein probleempje...

Naar aanleiding van een verzoek van een prospect ben ik op zoek naar de resultaten van een "paardenzadel"-vorm in relatie tot een referentievlak.

Deze resultanten worden elke 5 graden verdeeld, d.w.z. 72 resultanten.

Het is gemakkelijk om het met een hand te tekenen, maar ik probeer de punten automatisch te krijgen door een of twee functies.

Zodra ik de punten heb, kan het hulpprogramma voor het ophalen van coördinaten me de waarden geven ten opzichte van het vlak.

Bij voorbaat dank

capture.png

Hallo;  

Ik weet niet of ik het ben, maar ik begrijp niet echt waar je precies op zit te wachten.

Cédric.

Het is waar dat ik het moeilijk vind om dit verzoek in proza uit te drukken:( 

De laatste behoefte is het machinaal bewerken van het uiteinde van een buis die op het midden van een grotere buis wordt geënt (zie afbeelding 1). 

Om dit te doen, hebben we elke resulterende lengte nodig ten opzichte van een recht vlak zie afstand op frame 2

Het is gemakkelijk om deze resultaten één voor één te traceren, maar ik wil ze op een meer geautomatiseerde manier hebben. 

image_1.png

Afbeelding 2

image_2.png

Al als je 1/4 beoordeelt, is het eenvoudiger

Waarnaar ben je precies op zoek?

als het gaat om het uitvoeren van een

Maak de tapbuizen, snijd deze buizen in de lengte, verander ze in plaatwerk en maak een ontwikkelde afvlakking

@+ ;-)

Zie deze link

http://www.youtube.com/watch?v=BJr0dHth_cM

In theorie krijg je waar je om vraagt

@+ ;-)

Hallo

Ik denk dat het met een macro vrij eenvoudig is, zelfs als je er nog nooit een hebt gedaan!

1) Voeg de macrowerkbalk toe.

2) Maak een macro door te leren met de opnameknop

3) Wees voorzichtig, de macro registreert vervolgens alle klikken en drukken op het toetsenbord

4) Selecteer de Dimension Tool

5) Selecteer een punt

6) Plaats de afmeting

7) Stop de macro

Wijzig vervolgens de macro volgens de naam van het punt om een lus op te nemen:

Voor i = 1 tot 72

"Selecteer het punt (i)

Strik

De andere oplossing zou zijn om een 72-puntige sterfunctie te maken met een schetsherhaling en elke rand te meten.

1 like

Hallo

In dit geval doe je 4 keer te veel werk. Inderdaad, voor deze geometrie, als je eenmaal alle punten tussen een mini en een maxi hebt (van een hobbel tot een holte), dan herhaalt het zich in omgekeerde volgorde met 1/4 van een slag.

Je hebt het over het machinaal bewerken van het uiteinde van de buis. Doe je dat in CN? Je zou dan alleen de positie van het midden en de straal van de buis waarop je leunt moeten hebben. Daarna beheert de machine.

Of net even anders maar nog sneller, ik denk dat je het antwoord op je behoefte gewoon met Excel kunt vinden via een simpele trigoberekening. Voorbeeld bijgevoegd.

Hiermee heb je alle benodigde coördinaten om de vorm van de buis vanaf de zijkant gezien (= de baan van je snijder) na te bootsen.

xy_tube.xls

Hallo 

Bedankt voor je antwoorden, maar ik heb mijn probleem opgelost door een bibliotheekfunctie die ik op de buis sleep en neerzet. 

Ik verkrijg dus alle resultaten (zie bijgevoegde afbeelding)

Het voordeel is dat de snede onder een hoek of in de as kan zijn.

resultat.png