Projectie esquisse 3D

Hallo

Ik heb een assemblage met de CAD van een schoenmal (oppervlaktelichaam)  + de ronding (3D-schets) van het knippen van deze schoen.

Ik wil deze knipcurve projecteren op mijn mal loodrecht op het oppervlak van de mal.

Dus ik ben in een 3D-schetsprojectieconfiguratie op een oppervlaktelichaam.

Ik zit al een tijdje vast... Heeft iemand enig idee? Ik ben op solide 2016

Bedankt

1 like

Ik ga stap voor stap vooruit in mijn project:

Ik heb een voorsprong. Is het mogelijk om een normale 3D-schets op een oppervlak te extruderen?

Hallo Victor,

Gebruik de functie "geprojecteerde curve" (let op de projectierichting.)

Of gebruik de "scheidslijn" die een oppervlak in verschillende vlakken verdeelt volgens een schets.

Als je in de ondergrond bent, gebruik dan de beperkingsfunctie.

Je kiest je 3D-schets als aanpassingstool.

Edit: mijn antwoord vergeten, ik had je vraag verkeerd gelezen. Zie het antwoord van Daemoon.

Hallo

Waarom extrudeert u geen oppervlak uit die schets, u laat het het oppervlak kruisen waarop u het wilt projecteren, vervolgens gebruikt u de functie Oppervlak beperken en vervolgens kunt u de randen van dat oppervlak gebruiken om ze indien nodig in een 3D-schets te projecteren.

Kijk naar deze tutorial, tegen het einde extrudeer ik tekst op een cilindrisch oppervlak en gebruik ik de afbakeningsfunctie.

http://www.lynkoa.com/tutos/projections-dentit%C3%A9s

1 like

Maar het is niet a priori mogelijk om een 3D-schets op een oppervlak te projecteren...

Dit is mijn probleem.

Toch bedankt voor de antwoorden

[BEWERKEN]

Dank je wel a.leblanc. Ik kan mijn schets niet op een normale manier op mijn oppervlak extruderen...

Het projecteren van een 3D-schets op een oppervlak is misschien niet mogelijk, maar het projecteren van de randen van een oppervlak dat wordt begrensd door een ander oppervlak kan dat wel zijn

1 like

Je moet een oriëntatie specificeren in de extrusiefunctie, ik denk dat het een lijn, een as, een vlak of een plat oppervlak kan zijn.

1 like

Laat ons foto's zien, het is duizend keer betekenisvoller dan woorden

Een mal voor mij is volume

Nu zit je knipsel in theorie op je schoen, dus waarom zou je projecteren?

als het is om een ontkisting in de precieze richting mogelijk te maken, lijkt het mij dat je gewoon een offset van deze 3D-schets moet maken

en om een oppervlak te creëren tussen deze 2 3D-schetsen

@+

1 like

Ziezo, mijn 3D-schets (in grijs) komt van een "curve die door de punten X Y Z gaat" die ik in een assemblage heb aangepast met de oppervlakte-CAD van de mal van mijn schoen (in donkergrijs).

De mal file is van ProE dus ik kan er niet veel mee.

Het probleem is nu om deze curve op een normale manier op het oppervlak van de mal te projecteren.

2.png
2 likes

In jouw geval denk ik dat het het beste is om een oppervlak te creëren in deze schets 

die u gaat vergroten en op de gewenste plaats in een assemblage plaatst

dan kunt u de kruisende lijn van de oppervlakken herstellen, zodat uw 3D-curve

@+

Hallo

Kijk hier eens naar, het kan je helpen.

2017-05-23_at_09-22-50.mp4
1 like