Projectmanager 2024 sp2

Hallo;

Ik probeer de nieuwe versie van de Project Manager van de MyCadTool 2024 sp2-tools te testen.
Eerlijk gezegd begrijp ik niet echt waar Visiativ heen wil met deze nieuwe versie...

Voorbeeld:

Over het algemeen maakt ons ontwerpbureau gebruik van ProjectManager:

• Duplicatie van het geheel of een deel van een vergadering (en leden van het Europees Parlement) naar een ander adresboek.
  • We filteren de elementen van onze bibliotheek om ze niet te dupliceren.
  • Hernoem de bestanden (de eerste x tekens van de bestandsnaam).
  • Revisietabellen, aanmaakdata verwijderen...
  • Wijziging van een veld dat specifiek is voor de locatie van de XML-bestanden van SmartProperties.

Tijdens het testen (snel geef ik je toe) de nieuwe versie, stuit ik al op de optie om de bestanden te hernoemen:

Op de oude versie: (klik op de afbeelding om te vergroten)

Hetzelfde geldt voor de nieuwe versie:

Hoe maak je geen hernoemingsfouten met de 2024 sp2 als niets gemakkelijk zichtbaar is.
Een klik op de oude versie, op een knop " Wijzigen ", komt overeen met twee klikken op de nieuwe versie (maar wees voorzichtig, je moet niet op het tandwiel klikken, maar op het kleine potloodje... maar niet de tweede keer...).

Ik hoop dat Visiativ de situatie onverwijld zal corrigeren om terug te keren naar een meer praktische en leesbare interface. (Voor mij moet je je interface voor het genereren van velden opofferen zoals die momenteel bestaat, het is een goed idee om er een veelgebruikt hulpmiddel van te willen maken, maar het gaat ten koste van de leesbaarheid en het gebruiksgemak...
Heb je al nagedacht over de oudste gebruikers die jaren hebben besteed aan het verfijnen van dit soort tools in relatie tot hun gebruik/baan?

Nou, nu ik heb getierd, zou ik graag de mening willen hebben van andere gebruikers van dit hulpprogramma ...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Voor deze dubbelklik kan ik je antwoorden dat ik de vraag aan de hotline heb gesteld (m.b.v. integratie)
Het idee is om een lijst met favorieten te kunnen maken.
Voorbeeld met integratie om waarde te creëren, druk op de + in 1.
Om een favoriet te maken, klikt u met de rechtermuisknop op de eigenschapswaarde in 2 en voegt u toe aan favorieten.
Om een favoriet te selecteren, klikt u op 3.

Als je in Projectmanager nog steeds hetzelfde aantal tekens hebt om te vervangen, kan het misschien goed zijn, zo niet...

Voor integratie en mijn gebruik is het praktisch, maak gewoon een of meer favorieten per bericht aan (hier naam van de ontwerper)

De hotline bevestigde mij dat de doc op dit punt onduidelijk was! :crazy_face:
Of misschien zelfs onpraktisch in een of ander hulpprogramma, als u elke keer moet wijzigen.

1 like

Ik heb net een paar minuten besteed aan de nieuwe versie, er is inderdaad een echt gebrek aan leesbaarheid van de informatie, van de gekozen opties, terwijl juist de opties in één oogopslag zichtbaar zouden moeten zijn, misschien door een samenvattend venster toe te voegen, bovendien mist het display contrast tussen wit en grijs en wit...
Gelukkig is er een knop om snel over te schakelen naar de oude versie.
Dat gezegd hebbende, om je de waarheid te zeggen, gebruik ik ProjectManager niet meer.
Ik geef de voorkeur aan PackAndGo voor meer leesbaarheid.
Bovendien zullen we binnenkort (voor het einde van het jaar) overstappen op een nieuw ERP, dus ik denk dat dit het einde zal zijn van dit soort manipulatie, soms gevaarlijk.
Fijne dag

2 likes

Ik ben het eens met het gebruik van integratie: de waarden van de te wijzigen velden staan meestal vast...
Aan de andere kant, zelfs als het mogelijk is om te maken " favorieten ", om hun inhoud te zien, is het niet praktisch, je moet door twee of drie vensters met verschillende interfaces gaan...

En ik heb een (zeer) slechte vooroordelen over geavanceerde regels die me enkele uren aan de telefoon met de hotline hebben opgeleverd, plus een paar dagen intern onderzoek bij Visiatv, voordat ik me realiseerde dat het opslaan van geavanceerde regels het bewerken/maken van eenvoudige regels onder BatchConverter verstoorde... (De bug wordt niet genoemd in de modificaties van de SP2-versie...).

Deze interface baart me veel zorgen over de toekomstige versie van Smartproperties... Ik hoop alleen dat ze de compatibiliteit van de oude Mycad-tools met toekomstige versies van Solidworks zullen uitbreiden...

3 likes

Coralie heeft zojuist de SP2 release informatie online gezet.
:wink:

2 likes

@Maclane kun je het bal van grieven openen!

2 likes