Ik ben een jonge beeldend kunstenaar, ik ben erg geïnteresseerd in de impact en rol van computertools in artistieke productie.
Ik heb technische hulp nodig voor een lopend project.
Het idee van het project is om de fysieke simulatiemogelijkheden van bepaalde software zoals Simulia of Autodesk-simulatie te gebruiken om " sculpturen " te creëren.
De mogelijkheid om impacts, botsingen en valpartijen te berekenen, zou het bijvoorbeeld mogelijk maken om een val van 300 meter van een blok brons op een marmeren vloer of de impact tussen een lichaam en een metalen plaat te berekenen, een beetje zoals crashtests.
Het idee is om het gebaar van de sculptuur te verplaatsen en te simuleren, waarbij het computerhulpmiddel mogelijkheden opent voor de schaal van dit gebaar. Dit gebaar, dat onmogelijk en zelfs zeer complex zou zijn om materieel uit te voeren.
Het resultaat van deze aldus verkregen " crashtests " zal tot doel hebben materieel (in brons) te bestaan, dus het is slechts een dematerialisatie van het gebaar van de beeldhouwkunst om tot een vergroot gebaar te komen, een gebaar van de geest.
Omdat ik niet over de technische kennis of de software beschik om dit project uit te voeren, richt ik mij tot u. Als je wilt samenwerken aan dit project of me wilt vertellen waar ik de competente mensen kan vinden om dit project uit te voeren of voor meer informatie, aarzel dan niet.
Ik zou graag verschillende vormen willen proberen, maar voor een eerste blik zou ik beginnen met een bronzen blok van 60 x 160 x 60 cm, de inslaghoek maakt niet veel uit.
Dit is op zijn zachtst gezegd een originele toepassing van rekentools!
In ieder geval lijkt het veld aan mogelijkheden bijna oneindig. De hoek van de impact is een gegeven, maar er moet ook een valsnelheid worden bepaald. De eigenschappen van het vervormde onderdeel en het impactoppervlak kunnen ook op vele manieren worden gemoduleerd: impactoppervlak groter of kleiner dan het geprojecteerde object, plat of gebogen oppervlak, of zelfs mogelijk geboord, enz.
Persoonlijk heb ik dit soort tools niet, dus ik kan je niet veel helpen, maar veel succes met je prestaties.
Chamade: Dank u voor uw bericht. Ik hou van het idee om technische hulpmiddelen af te leiden van hun primaire gebruik. En inderdaad, de mogelijkheden zijn bijna eindeloos en best spannend:)