We kunnen ons misschien voorstellen dat we een indexerende elektromotor met een tandriemoverbrenging of een pneumatisch systeem van het pneumatische sequentiële indexeersysteem gebruiken (ik voeg een voorbeeld van het laatste systeem toe.
Maar als we goudstandaarden zijn, is het meteen heel duur.
Dan zijn er de servomotoren met een configureerbare servoaandrijving, maar die mechanische herinneringen met mechanische referenties nodig hebben om bij elke omwenteling precisie te hebben.
Zorg in de toegewezen ruimte altijd voor een mechanische koppelbegrenzer, ongeacht de elektrische of mecha-oplossing, want voor servoaandrijvingen (SEW-type is het koppel 300% origineel, dus zodra alle geleiders zijn afgescheurd, kan het zijn dat de motor stopt....
SEPM, ik zeg misschien een, maar ik denk dat er een officieel document moet zijn voor alles wat met de veiligheid van dit soort zaken te maken heeft, misschien voor jou de informatie??
Inderdaad, ik vergat een belangrijk gegeven: de carrousel heeft een diameter van 900 mm
Ik was begonnen met een Bruschless-motor met tandriem gekoppeld aan een PLC om de rotaties te beheren, maar met de traagheid van de puinhoop zullen de stop, de motor en de riem aanzienlijke krachten krijgen
Daarna kun je altijd koppelen met een cilinder om het systeem te stoppen, maar het is een puinhoop
We zeggen nooit dat als we het over veiligheid hebben, je voor het officiële document naar de Apave of veritas moet gaan, enz...,
Voor de mechanische carrouselintegratie is dit het eenvoudigst, het volstaat om de toegang tot het roterende deel te beperken tot meer dan 850 mm (controleer of de normen zijn geëvolueerd). Dus een grote doos rond de ster, en de toegang ertoe is zonder energie. (je kunt nog steeds een slinger plaatsen die de operator naar eigen goeddunken zal bedienen als hij toegang heeft tot de deur open)
Voor de servomotor.... je hebt een goede automaat nodig, maar ik kan je alleen maar aanraden om naar Pilz automotion te gaan. Na problemen te hebben ondervonden met het begrijpen van SEW Het kan gewoon menselijk zijn.
De vraag voor dit project is het unitair of voor series????
De ontwikkelingskosten zijn hoger bij servoaandrijving, maar goedkoper tijdens de productie.
#La Maltezer kruis werkte ik aan reprografische machines die dat... Ze waren 50 jaar oud.
Heel goed als je het maar één keer aanpast en je doet mono formaat, dan wordt het ingewikkeld.