Ik wilde overstappen op een volledig stuk-gebaseerd ontwerp, tot dan toe werkte ik in de assemblage, stuk voor stuk (voorbeeld 1paal=1deel, één deur=1deel).
Maar ik merk dat ik een onderdeel heb dat onbruikbaar is omdat het te zwaar is. Ik bedoel, ik kan de vellen die via SMM zijn uitgevouwen er niet uithalen, want na een tijdje crasht Solidworks. En als het lukt (na 24 uur) wordt het tekenbestand alleen in preview geopend en kan ik het niet bewerken, anders crasht het. Na 3 dagen te hebben verspild aan het zoeken naar een oplossing, ga ik proberen om zelf verschillende tekenbestanden te maken, maar ik denk dat ik nog steeds 2-3 dagen verlies, want als ik SW grinds doe, is dat niet toegestaan.
Ik heb al geprobeerd mijn vellen uit te pakken door het op te slaan als DWG, maar het duurde 3 dagen. (de bestanden zijn niet meer up-to-date door de wijziging)
Het bestand is 44 MB, het heeft 809 functies, 319 volumes en een totale reconstructietijd in seconden van 17,82
Ik heb 91 stukken plaatwerk en geen buigfouten
Als iemand een idee had van het probleem en me zou kunnen helpen, ben ik op solidworks 2021
Sorry, ik kan het niet eens openen, inderdaad is het niet per se het juiste idee om alles in dezelfde kamer te tekenen.
Het is inderdaad noodzakelijk om bij de montage de voorkeur te geven aan het ontwerp.
Als het u lukt om het te openen, kunt u het misschien in verschillende lichamen laten ontploffen en zo uw verschillende leden van het Europees Parlement van verschillende lichamen maken.
Maak een back-up van uw onderdeel in een andere map en probeer deze methode (bijgevoegd bestand)
Ik bevestig dat het soms de voorkeur verdient om het geheel in de kamermodus te maken. Maar we eindigen met een multi-body die soms zwaar is.
Ik kan je stuk niet lezen, dus heb ik nog een eenvoudig voorbeeld gemaakt om mijn oplossing te laten zien. Het zorgt voor een lichtere weergave en behoudt de afvlakking voor elk stuk plaatwerk.
Probeer hetzelfde te doen met behulp van de configuraties. U heeft één regel per onafhankelijke instantie (de anderen worden verwijderd) + één regel om alles weer te geven. Het vermijdt het creëren van een veelheid aan bestanden.
Om snel van de ene configuratie naar de andere te schakelen zonder elke keer opnieuw te berekenen, verplaatst u de functieblokregel naar het einde.
Tot slot, stelt u voor om de configuratie te maken voordat deze wordt gemaakt wanneer we tijdens de tekening de "uitgevouwen toestand" maken? Ik ben bang voor de insecten die het kan maken, vooral op het punt waar ik ben en mijn 91 stukjes loop ik het liever niet te riskeren. Bovendien geeft de blokkeerbalk me foutmeldingen zodra ik hem laat zakken, ik weet ook niet waarom.
De afvlakking wordt automatisch op de tekening gemaakt wanneer u het vakje "uitgevouwen toestand" aanvinkt.
Om te voorkomen dat u voor niets werkt, maakt u 2-3 regels configuratie en test. Test deze oplossing en vervolgens de vorige en kies degene die het beste bij u past.
Ik opende je bestand in 3s, vrij goed geconstrueerd.
Nog een klein trucje om SW-slijpen voor niets te voorkomen: schakel de automatische update van de onderdelenlijst uit. Klik met de rechtermuisknop op "Lijst met gelaste onderdelen" en verwijder het vinkje bij "Automatisch bijwerken ". Op grote sets kan het helpen.