Hallo
Ik wil graag uw mening weten over een project dat ik wil uitvoeren, maar ik weet niet of het haalbaar is of niet.
Sterker nog, ik zou graag een simulatiemodel willen maken op solidworks. Van dit model kon ik er een onderdeel in stoppen (het zou altijd hetzelfde type onderdeel zijn) en de simulatie zou worden uitgevoerd. Heb je enig idee hoe je dit model moet maken?
Dank u voor de tijd die ik aan mijn ondervraging heb besteed
Hoi Florian,
Als je 'model' zegt, is het dan hetzelfde als '3D-model' of 'sjabloon'?
Ik denk dat hij een soort simulatie wil maken voor een deel
Configureer dus alle instellingen van deze gesimuleerde studie
en bewaar het om andere studies op andere stukken na te bootsen
@+
Ja, het is echt het creëren van een soort siulatie die voor meerdere kamers kan worden gebruikt. Mijn bedrijf produceert maaimessen en het doel zou zijn om een mes te nemen, het in het simulatiemodel te plaatsen en de simulatie te laten doen. Maar ik weet niet of we een typische simulatie kunnen maken die voor verschillende onderdelen kan worden gebruikt
Allereerst, welke solidworks versie en bouwjaar heb je?
Wat is dan het type simulatie dat u wilt maken
Heeft u al eens geprobeerd een simulatie te maken die bij u past voor uw type product
is zo overtuigend
zie deze link voor SW-simulatie
Afhankelijk van de uitvoering zijn de opties verschillend
http://www.solidworks.fr/sw/products/simulation/packages.htm
@+
De gebruikte versie is Solidworks 2015. De simulatie die ik zou willen doen is klassiek (vermoeidheidstest, weerstand tegen gewichten), maar ik zie niet hoe ik een simulatie voor verschillende onderdelen kan doen. Om het met een enkel onderdeel te doen, heb ik geen problemen met Solidworks Simulation, maar in mijn geval zou het zijn om deze simulatie te dupliceren.
In feite weet ik niet of het mogelijk is of dat het zelfs bestaat, maar is het mogelijk om een soort simulatie te maken waarbij alleen de gewichtsgegevens zouden moeten worden gewijzigd, waar we het onderdeel in zouden plaatsen.
Is het mogelijk om deze simulatie op te slaan als men een onderdeel opslaat en dan te openen.
Uw onderdelen zijn vrijwel identiek vanwege het profiel
dus dezelfde soort analyse
Het heeft ook niet de grootte van het element dat verandert
In dit geval stel ik voor dat je ooit een stuk hebt gemaakt en dat je de studie ervan vastlegt
U maakt een kopie onder een ander NEE
en vanuit deze kopie past u uw onderdeel aan op 3D-niveau
Je hebt dan nog steeds je vorige studie (van de bovenliggende versie die je eerder moet bewaren)
U start uw studie dus opnieuw omdat alle parameters hetzelfde zijn
Tenzij ik iets stoms zeg, maar ik denk dat het speelbaar is
Test zullen we zien ;-) in afwachting van beter ;-)
Maar je studie in het algemeen, je geeft het een naam
Dus als het een naam heeft, kan het worden hersteld
En als het herstelbaar is, is het ook bruikbaar
@+
@ Florian, het is allemaal goed en wel om mijn antwoord als een beter antwoord te zetten
maar je feedback zal zijn denk ik + leuk voor een goed begrip van het onderwerp
en voor andere leden
@+
Sorry, ik was in de klas, ik kon niet antwoorden. En ik kan het niet proberen omdat ik momenteel op school zit en geen bedrijf ben, dus ik heb geen toegang meer tot Solidworks. Zodra ik terugga naar het bedrijf, probeer ik je oplossing, maar ik denk dat het werkt.