Ik heb een schets gemaakt op het voorvlak en ik wil het projecteren op een vlak dat schuin staat ten opzichte van het voorvlak.
Als ik de functie "input converteren" gebruik, worden de geprojecteerde curven geprojecteerd ten opzichte van de normaal van het hellende vlak en niet ten opzichte van het vlak.
Op de onderstaande afbeeldingen zien we de 3 weergaven: Rechteraanzicht (waar we de hoek tussen de twee vlakken zien) / Vooraanzicht (ik zou graag willen dat de lijnen elkaar overlappen) / Normaal zicht op het vlak.
Concreet heb ik een 2D-plan dat ik in 3D zou willen verbouwen, zodat het uitzicht wordt beoordeeld ten opzichte van het vooraanzicht
@a.leblanc : er is niets in de tutorial dat me kan helpen =S omdat ik geen oppervlak heb, ik kan geen "geprojecteerde rondingen/op het oppervlak" gebruiken.
@AC Cobra 427 : Weet je zeker dat wanneer je "kijkt" in vooraanzicht (en niet in normaal zicht op het vliegtuig) je rondingen over elkaar heen worden gelegd? (Ik denk het niet)
Een truc is om een 3D-schets te maken op een plan (door te dubbelklikken op het hellende vlak) en met constructielijnen die beperken tot de normaal van uw eerste schets.
Het is grappig deze vraag, want ik heb een tutorial voorbereid over 3D / 3D-schetsen op plannen en ik praat erover. Enige probleem, ik vergat de microfoon aan te zetten (ik ben een bal...)
Ik heb de bijlage niet gedownload om te zien wat AC voorstelde.
Daar lijkt het wel op. Alleen gebruik ik maar één 3D-schets om dit te doen. Op het hellende vlak maak ik een 3D-schets op een plan, ik verlaat de 3D-modus op een plan en voeg mijn constructielijnen toe om de beperkingen te maken.
een advies, pas op voor automatische relaties met 3D-schetsen, persoonlijk deactiveer ik er een aantal . Anders is het waar dat het super praktisch is, maar moeilijk te beheren voor iemand die er nieuw in is.