Een kleine vraag die al gesteld moet zijn: hoe kan ik de schets die bij het ene onderdeel hoort, op een ander deel van de assemblage projecteren om deze te kunnen hergebruiken?
In p.j: Ik wil het blauwe oppervlak op de achterplaat projecteren met behoud van alle gaten, maar uiteraard wordt de projectie alleen op het externe oppervlak gedaan en niet op de gaten!!!
Plaats jezelf in je assemblage, bewerk het deel waar je de schets wilt kopiëren. Selecteer de schets van het andere deel in de Feature Manager (boomstructuur) + CTRL het gezicht van het bewerkte deel (of het vlak) waar je de betreffende schets wilt plakken.
Zodra de 2 elementen zijn geselecteerd (schets + vlak/vlak), drukt u op Invoegen/Afgeleide schets.
Inderdaad, wanneer ik de entiteiten converteer (in de "keten" -selectie) slaag ik erin om de schetsen te projecteren, maar ik wilde het in één keer doen door het gezicht met de gaten te projecteren om tijd te besparen...
U kunt entiteiten converteren door op elk gezicht te klikken, het zal veel sneller gaan! SolidWorks zal alle entiteiten op deze zijde(n) converteren: buiten- en binnencontouren (d.w.z. gaten)
Bedankt, uw oplossing werkt door een of meer schetsen te selecteren, maar werkt niet als u een opname selecteert waarop er meerdere schetsen zijn die u wilt projecteren...
@PL: nee, het werkt niet, het projecteert alleen de buitencontour
Maak anders een rechthoek met de muis die alle schetsen van het onderdeel selecteert, ze converteert en vervolgens de nutteloze verwijdert. Dit zal waarschijnlijk de snelste oplossing zijn.
Dus plaats je schetsvlak dat door het volume van de kroon loopt en doe Tools/Sketch Tools/Intersect Curve. Selecteer in het daarvoor bestemde venster het kroonlichaam (en niet de gezichten) in Functiebeheer en bevestig vervolgens. Je krijgt de hele sectie!