Hallo
Weet jij (indien mogelijk) hoe je een polylijn moet verlengen? Ik heb een beetje gegraven in alle opties in Bewerk de polylijn , maar niets helpt.
Bedankt
Hallo
Weet jij (indien mogelijk) hoe je een polylijn moet verlengen? Ik heb een beetje gegraven in alle opties in Bewerk de polylijn , maar niets helpt.
Bedankt
Hallo dbz,
Ik zal je de link naar een lynkoa discussie die je zou kunnen helpen: http://www.lynkoa.com/questions/modifier-une-polyligne-apr%C3%A8s-%C3%A9dition
Dimitri
Hallo
Wat bedoel je met het verlengen van een polylijn?
Vriendelijke groeten
In feite zou ik een segment (lijn of boog) willen toevoegen aan een uiteinde van een niet-gesloten polylijn.
Hallo
Draftsight is echt niet mijn ding, maar na een paar pogingen, om een polylijn na het laatste segment te verlengen, dubbelklik je op de polylijn om deze te bewerken, je typt SHIFT + E voor Edit vertex dan SHIFT + N meerdere keren om naar het laatste vertex te gaan, dan SHIFT + I voor Insert en daar kun je normaal gesproken het volgende eindpunt geven.
Om de polylijn aan het begin ervan uit te breiden, vond ik alleen de dubbelklik om de polylijn te bewerken, vervolgens SHIFT + E en vervolgens SHIFT + I voor Invoegen en vervolgens de punten verplaatsen omdat het toegevoegde segment wordt ingevoegd tussen het startpunt en het tweede punt.
Het is een beetje "ruimte"
Vriendelijke groeten
Zie deze zeer eenvoudige en goede tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=VWmLJTs0yZg
Op 1 minuut 52 heb je onder andere de toetsenbordbediening
@+
Inderdaad, het is ronduit omslachtig als een manip'.
Ik had me erbij neergelegd om een lijn/boog toe te voegen en vervolgens het element dat aan mijn polylijn was toegevoegd samen te voegen (SHIFT+J om samen te voegen)!
Bedankt!
@dbz heb je gekeken naar de tutorial die ik heb gepost
Het lijkt mij eenvoudiger dan de uitleg van onze vriend @d. Roger
@+
Het is eigenlijk een beetje makkelijker met de SHIFT J:
U maakt een andere polylijn vanaf het einde van de eerste, vervolgens selecteert u uw twee polylijnen, vervolgens typt u SHIFT J, dan ENTER, dan selecteert u uw eerste polylijn, dan de tweede, dan valideert u, dit last de 2 polylijnen tot een enkele polylijn .....
Vriendelijke groeten
@gt22:
Gezien, maar in mijn geval breid ik me niet uit tot een entiteit, dus het werkt niet. Aan de andere kant is het waar dat het geweldig is voor aanpassingen!
Het maakt niet uit dat je lijn een dimensie heeft
Een ref punt heeft dus de gewenste afstand
En er is geen bleme het werkt
@+