Is het mogelijk om zo'n gezicht te verlengen zonder opnieuw te hoeven schetsen?
Ik zou het geselecteerde deel in blauw moeten vergroten, ik weet dat het mogelijk is met de functie "entiteiten converteren", maar in dit geval heb ik het hele gezicht terwijl ik het leuk zou vinden met de 2 uitgeholde delen die in rood zijn aangegeven,
In feite, wanneer u de functie voor het converteren van entiteiten gebruikt en u selecteert een gezicht, is het normaal dat u de openingen niet heeft omdat de conversie alleen op de buitencontour wordt gedaan, wanneer de conversie daarna wordt gedaan, moet u alle binnenranden van het onderdeel selecteren en vervolgens opnieuw converteren en dan zal de schets volledig overeenkomen met het door u geselecteerde gezicht.
Ik heb een beter antwoord gegeven omdat de oplossing van het bewegen van het gezicht goed moet zijn, maar ik kan het niet toepassen op mijn deel.
Wat het openen van een STL betreft, doe ik wat mij enkele weken geleden al werd geadviseerd door cobra, naar aanleiding van de tutorial die hij voor mij had gemaakt en die ik bijvoeg.
Hier is je stuk zoals je wilt... In feite werkte de functie voor het verplaatsen van het gezicht niet omdat je een deel van het lichaam hebt verwijderd en je dat deel naar het verwijderde deel verplaatst. Daar denk ik dat je je vinger op een bug in de functie legt, maar door de schetsen om te zetten werkt het zoals gedaan in de bijlage...
Ja, dat is het precies, maar ik denk dat ik zie dat je door "de entiteiten converteren" bent gegaan, wat ik was begonnen te doen, maar ik kon het holle deel niet converteren.
In feite is het heel eenvoudig, ik gebruikte het meetgereedschap om de diagonalen van de openingen te controleren en ze waren 100% identiek; zo rechthoekig en van daaruit heb ik gewoon 2 rechthoekige schetsen van hoek tot hoek getekend en de extrusie gedaan...
Hier is het deel met een aanpasbaar plan voor de extrusie van het holle deel... je hoeft alleen maar op de 3D-schets te klikken om de afmetingen en de hoek van het vliegtuig te wijzigen, zodat de extrusie volgt en vervolgens volgt wat ik de extrusie tot aan het gezicht (het vliegtuig) heb gedaan en hier is het bijgevoegde deel...
Je hebt alles goed gedaan, maar je moet de 90° niet nivelleren, want als je zo tekent, staat het automatisch loodrecht, tenzij je het scheef zet. Als je in mijn schets kijkt, is er alleen de afmeting van 10 voor de minimale lengte en de 45° voor de hoek en de 15 voor de hoogte, die niet verplicht is, maar ik heb het zo gesteld dat de schets volledig beperkt is. Ik heb geen tutorial voor je gemaakt omdat je alles goed hebt gedaan, als je je 90°-dimensie verwijdert en je doet de rest, zal de schets volledig beperkt en functioneel zijn.
Nou, maar dan om een hoek te hebben, hoe doe je dat?
Ik denk dat ik het begrepen heb, je moet de Z niet op 90° zetten maar gewoon onder een hoek en dan hoef je alleen nog maar te citeren.
Dan sluit ik de schets, ik selecteer 2 takken, afhankelijk van wat ik wil doen, zy of zx of iets anders en plaats een vlak waarin ik de schets kan maken, maar daar loop ik weer vast...