Eigenschap met flanklengte en flankbreedte

Hallo

Ik ben momenteel op zoek naar een manier om de eigenschap Lengte en breedte van de zijwand van plaatwerk op te halen om deze op een tekening weer te geven.

Momenteel doorloop ik de smartproperties, maar het probleem is dat de waarde alleen wordt bijgewerkt als je de smartproperties opnieuw opstart nadat je een wijziging in de kamer hebt aangebracht, anders wordt de stroom niet bijgewerkt.

Ik had eraan gedacht om een gelaste onderdelenlijsttabel in te voegen, maar het probleem is dat je deze tafel elke keer moet invoegen (onmogelijk om hem in een tekenmodel op te slaan)

Het uiteindelijke doel is om een zo klein mogelijke plaatwerkstroom te recupereren en weer te geven op de MEP en vooral dat in geval van een wijziging van het onderdeel, de stroom op een zo eenvoudig mogelijke manier volgt.

Momenteel hebben we een A4-tekensjabloon waarbij we de uitgevouwen weergave slepen en het enige dat overblijft is om op te slaan.

1 like

Hallo

Klik in de uitgevouwen weergave van het plaatwerk met de rechtermuisknop rond de weergave (niet waar er geometrie is) annotaties en eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen.

3 likes

Beter leesbare bijlagen

tole_infos.png
2 likes

re

tole_info_2.png
3 likes

vraag

Wat voor soort kamer is het....?

Als je een parallellisme hebt ....... Hack versie

Heb je de middelen om het via een sldlfp profiel te doen?

als bibliotheekprofiel

In dit geval heeft u uw lengte en breedte in auto in uw nomenclatuur

@+

1 like

Hallo

Naast het antwoord van  @coyote https://www.youtube.com/watch?v=EL52EVjwC48

Moge de kracht met je zijn.

5 likes

Voor gt22 versie hack niet mogelijk, omdat al onze onderdelen verzonden in gesneden gaan door dit type van mep... (+ 500/ maand)

En ze hebben een slanke, ronde vorm of zelfs een complexe vorm, afhankelijk van de behoefte.

Het doel is om een debiet te recupereren voor onze interne lasertechnicus om de materiaalkosten voor ons ERP in te schatten.

Anders voor coyote erg leuk de truc die ik helemaal niet kende.

Dus ik heb de annotatie bewerkt om de eigenschap waarin ik geïnteresseerd ben te verwijderen, d.w.z  . $PRPWLD: "Lengte van de plaatwerkzijde" en hetzelfde voor de breedte, maar onmogelijk om het weer te geven zonder het vooraanzicht te kiezen ... Ik kan dus op dit moment geen kant-en-klaar MEP-model maken waarbij het voldoende zou zijn om de uitgevouwen weergave te slepen. (om de rechtsklik-anotatie op te slaan... of het slepen van een favoriete annotatie)

Ik blijf graven en kijk of ik een manier kan vinden.

3 likes

Hallo

Ik heb een notitie gemaakt die ik in de bibliotheek heb opgenomen, dit zijn de eigenschappen die erin moeten worden gezet:

Plaatlengte zijwand: $PRPWLD:"Plaatlengte zijwand"
Breedte zijwand plaatwerk: $PRPWLD:"Breedte zijwand plaatwerk"

note_l-l_flanc_tole.jpg

Als je wilt dat het zo eenvoudig mogelijk is, kun je het direct in het titelblok integreren en de vakken koppelen aan de aangepaste eigenschappen die je ook moet maken en invullen met de links die ik in de vorige post heb geplaatst. Om het goed te laten werken, moet je de uitgeklapte weergave nog steeds in de MEP op 1e plaatsen. Het zal heet zijn om in de cartridge te plaatsen, maar dan ben je stil...

Na verschillende pogingen was het niet meer mogelijk om de annotatie in de cartouche te plaatsen en aan het onderdeel te koppelen.

Dus ik denk erover om terug te vallen op de annotatiecreëren dankzij de eigenschappen van de gelaste onderdelenlijst of ik ga verder met de slimme en voordat ik mijn onderdelen start, start ik integratie zodat het mijn smartproperties op alle plaatwerkonderdelen bijwerkt.

Hallo

@sbadenis kun je een pdf plaatsen van wat je wilt.

Moge de kracht met je zijn

Hier is een voorbeeld (bijgevoegd bestand) van wat we doen als MEP voor een laser, in het rood wat ik wil wijzigen heb ik nodig omdat het momenteel een debiet is, maar dat wordt bijgewerkt in geval van wijziging van het onderdeel.

Momenteel wordt deze snelheid alleen bijgewerkt als je de smartproperties van de kamer opnieuw opstart.

Dus in de basiskaart van het model zouden we een annotatie in de cartouche nodig hebben die deze 2 eigenschappen van flanklengte en flankbreedte ophaalt zodra we de uitgevouwen weergave slepen, maar ik begin te geloven dat dit niet mogelijk is.

pi_033006.jpg

Hallo

Welke versie van SOLIDWORKS ben jij?

In 2016 is de koppeling van eigenschappen in de tekening verbeterd, waardoor het mogelijk is om de eigenschappen van het uitstekende onderdeel of lichaam aan te wijzen en zo de eigenschappen van de gelaste delen op te halen en in een sjabloon te zetten.

@+

1 like

Om dit te laten werken, moet u in uw kamer maken in de aangepaste eigenschappen

$PRPWLD:"Lengte zijwand plaatwerk"

$PRPWLD:"Breedte plaatwerk zijwand"

Dan moet je een nieuw vak maken in je MEP dan een tekstregel plaatsen en deze koppelen aan de 2 eigenschappen, eerst lengte dan zet je een X voor beide en breedte en als je aangepaste eigenschappen hebt met de dikte kun je het ook plaatsen zodat je alles in hetzelfde vak hebt...

1 like

Ik zit in de 2014-versie en helaas werken de aangepaste eigenschappen niet voor de eigenschappen van gelaste onderdelen.

Nou, ik denk dat als je iets praktisch en snel wilt hebben, dit de notitie is die het meest geschikt is als je alleen de lengte en breedte van de snit wilt hebben.

We wachten op de vernieuwing van de pc's in december om te profiteren en door te gaan naar de 2016, dus bedankt voor uw antwoorden die ervoor zorgen dat we 3 maanden op hetzelfde principe blijven die we zullen zien met de 2016 voor de verbetering van onze sjablonen.

Dank u allen.

1 like

Ik begrijp dat de versie van 2017 

zal in staat zijn om te werken met het importeren van verschillende logs en SW-versie

Met  o.a. de mogelijkheid  om de originele scheppingsboom (een droom) te behouden

en om het naar believen te wijzigen en dat deze genoemde wijziging bruikbaar zal zijn in de geëxporteerde versie en het logboek

Dat wil zeggen, van wat ik begreep, importeren we een Creo- of Catia-deel, ja, ik lees ook Catia

of SW van een versie (?)

Je werkt eraan in een assembly of alleen aan het onderdeel en hebt de creatieboom die je X modificeert

U slaat dit deel op en u kunt het opnieuw exporteren, dat leesbaar en bewerkbaar is in het native logboek

misschien een vis voor zijn tijd??

nou, als dat het geval is, denk ik dat het niet dom zou zijn om de 2017 te verlengen

@+