Wanneer ik een plaatwerklichaam in een lasonderdeel maak of eenvoudig een plaatwerk maak, in de stuklijst of gelaste eigenschappen, maakt SolidWorks een Description= plaateigenschap.
Ik zou graag deze eigenschap Description= Laser.
Ik zie in mijn Solidworks-opties niet waar ik deze instelling kan wijzigen.
Ik heb veel dingen geprobeerd en ik zie niet hoe ik de eigenschap "Beschrijving" anders dan standaard kan initialiseren.
Ik dacht dat het registreren van een "prtdot" die al een artikel met gelast plaatwerk bevat, een "Description" = "Laser" bevatte, maar dat werkt niet, want zodra je een nieuw artikel maakt, is de initiële waarde, voor dit nieuwe artikel, weer "sheet".
Waarom altijd willen wijzigen, u hoeft geen nieuwe eigenschap aan te maken en deze een naam te geven zoals u wilt en deze dus gelijk te stellen aan "laser".
Wat ik wil is zoveel mogelijk automatiseren en dus het handmatig toevoegen van eigenschappen beperken (handmatig optellen = risico op fouten). In mijn geval, zodra je een plaatwerk aanmaakt, maakt SolidWorks automatisch de eigenschap "Beschrijving" aan met de waarde "Plaat". In mijn bedrijf wordt al het plaatwerk "laser" gesneden en op de tafel met gelaste onderdelen wil ik deze parameter laten zien. Vandaar het idee om "laser" te kunnen vervangen door "plaat".
Maar ik zal het kunnen doen via smartproperties... Zal het het doen!!
SmartProperties Multi Feat (voor mechanisch gelaste constructie met één of meerdere plaatwerkbehuizingen)
Door een eigenschap van het type Voorwaardelijke te maken en deze als volgt in te stellen:
IFF($Description=Blad|Laser|$Description)
Betekenis: als de eigenschap Description (Opmerking: de beschrijving van de lijst met gelaste onderdelen) gelijk is aan Sheet , stel dan de waarde in op "Laser", anders neemt u de bestaande Description-waarde.
Om het antwoord van gt22 te controleren, kunnen we verder gaan en de eigenschappen maken met keuzes voor het model van een speciaal onderdeel
Bijvoorbeeld om fouten te voorkomen
Ik heb een stuk-mm model, een stuk-inch model,
Dan heeft iedereen zijn eigen .prtprp-eigenschap gekoppeld aan tekstbestanden voor de definitie van het type productie dat wordt gedefinieerd door een vooraf opgestelde lijst.
(het is simpel als je het begrijpt, maar ik ben er sinds gisteren mee aan het sleutelen lol)