Ik ben op zoek naar hulp bij een assemblage Mass Properties en CGG probleem.
Ik heb een assemblage van ongeveer 300 onderdelen, samengesteld uit geïmporteerde onderdelen (RWZI), subassemblages, mechanisch gelaste onderdelen, mechanische onderdelen, schroeven...
Ik heb handmatig een nomenclatuur opgesteld in Excel of ik heb de gewichten van elk element 1 op 1 met precisie overgebracht. Het Excel-totaal is 2360,8 kg.
Omdat ik het CDG van het geheel moet weten om te weten of het kantelt, gebruik ik het commando "Grondeigenschappen" dat me een massa van 2108,7 kg geeft. De CDG is dus vals, het is erg gevaarlijk.
SW herkent bepaalde onderdelen, subassemblages niet... maar het is onmogelijk om te weten welke omdat het verschil (2360,8-2108,7=252,1 kg) ons niet in staat stelt iemand te identificeren.
Het is al 3 dagen dat ik worstel om een verklaring te vinden, een oplossing tevergeefs.
Is er iemand om me te helpen dit probleem op te lossen?
Om te vergelijken met uw Excel, kunt u een aangepaste eigenschap "Massa" maken waaraan u, via het vervolgkeuzemenu, de massa toewijst die door SW is berekend. Vervolgens maakt u een stuklijst in tekenmodus met de naam van het bestand en de eerder gedefinieerde massa. U exporteert deze nomenclatuur in Excel en vergelijkt deze met uw bestand.
In dit soort situaties, voor commerciële onderdelen, forceer ik de massa-eigenschappen (massa en positie van de CdG) zodat deze overeenkomt met de documentatie (het voorkomt dat je je haar uittrekt om verknoeide modellen recht te trekken)
Ja, de onderdelen zijn in volume, met uitzondering van onderdelen die bijvoorbeeld via traceparts zijn geïmporteerd.
Het materiaal is allemaal gedefinieerd sprong voor geïmporteerde onderdelen waarbij de dichtheden zijn aangepast om tot het werkelijke gewicht te komen of geforceerd
Ik zie niet in wat het betekent STEP correct geconverteerd. Ik heb ze bewaard en vervolgens geopend met SW. Eenmaal geopend corrigeerde ik de dichtheid of forceerde ik de massa.
"" Ik weet niet wat dit betekent, STAP correct geconverteerd. Ik heb ze bewaard en vervolgens geopend met SW. Eenmaal geopend, corrigeerde ik de dichtheid of forceerde ik de massa."
Het is niet genoeg voor RWZI's, zoals Stefbeno zegt , je moet de massa-eigenschappen (massa en positie van de CdG) forceren, vooral in je eigen die op zoek zijn naar die van je assemblage.
Het is mogelijk dat sommige geïmporteerde RWZI of sporenonderdelen geheel of gedeeltelijk zijn opgedoken, in dit geval moeten ze worden gecorrigeerd, voeg ontbrekende oppervlakken toe om om te zetten in volume (als je het een materiaal geeft).
Als het apparaten zijn en geen eenvoudige onderdelen, wordt niet gezegd dat ze compleet zijn (elk intern motorelement, elektronische kaart, schroeven, verschillende materialen) en daarom de massa en het CDG vervormen, vandaar het belang om ze te forceren.
Hallo, de markering is een waardeschaal waarbij u om de massa vraagt, dus hoe meer u wordt gemarkeerd, hoe meer u wordt lourd.si u op MASS-bubbel 3 klikt, worden ze geclassificeerd op horde grootte.