Eigendom van de Surface

Hallo

In SolidWorks slaag ik erin om een sensor te maken die het oppervlak meet (eenvoudig, complex, veelzijdig,...).

Aan de andere kant wil ik graag automatisch de waarde van deze meting of sensor in een woning ophalen.

Wie weet een trucje om dit te doen, met een meetsensor of anderszins?

Bij voorbaat dank

Hallo

Het enige wat u hoeft te doen is naar uw accommodatieoverzicht te gaan en deze regel toe te voegen (zie afbeelding) door "Gebied" te selecteren

super.png
3 likes

@Bart,

Ik heb het over de oppervlakte van een of meer oppervlakken in het midden van mijn volume of assemblage, niet over de oppervlakte van mijn kamer.

@+

1 like
Hallo, dit is niet mogelijk met een sensor, je moet de eigenschappen toevoegen in de aangepaste eigenschappen en om deze in het plan weer te geven, moet je deze eigenschap naar een notitie lezen.
1 like
Zoals vermeld in SPR 633058, is het koppelen van een sensor aan een eigenschap dus niet mogelijk. Een oplossing die in dit bericht wordt voorgesteld, is het installeren van een kleine add-on:

https://forum.solidworks.com/message/490783#490783

En zo?

superficie_capteur.png

@Bart,

Ja, uw afbeelding toont de sensor, ok ik heb het, maar mijn vraag is hoe de waarde te duwen in een eigenschap, parametrisch niet kopiëren en plakken.

@.PL

Ik kijk naar deze macro, bedankt

@+

@.PL

Dank je wel macro werkt perfect!

@+

1 like

Ok ik begreep het eindelijk, zoveel voor mij ... =)