Hallo is dat het mogelijk is om de lijst met eigenschappen van de gelaste onderdelen te bewerken tot hetzelfde als de aangepaste eigenschappen van de onderdelen om de gewenste allia's te plaatsen.
We hebben assemblages met "eenvoudige" onderdelen en "multibody" onderdelen, dus het doel is om alle onderdelen in de nomenclatuur te kunnen vinden.
Om de eigenschappen van de gelaste onderdelen te bewerken, ga je naar je onderdeel, in de lijst met gelaste onderdelen klik je met de rechtermuisknop op een map en kun je de eigenschappen toewijzen die je wilt.
Als u een stuklijst wilt maken van een merk dat de gelaste onderdelen terugroept, moet u eerst een lijst maken van de gelaste onderdelen in uw onderdeel, vervolgens kunt u als volgt een stuklijst met gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen invoegen:
Het doel is om dezelfde legeringen te hebben, of het nu gaat om een mechanisch gelaste buis, een plaatwerk, een geïmporteerde carrosserie in een onderdeel of het maken van een kruisje op een mechanisch gelast frame. Is er een manier om deze lijst aan te passen zodat deze altijd hetzelfde is.
Bedankt, voor je antwoorden, ja wat ik allias noem is "de naam van het pand", het probleem is dat de allia's variëren afhankelijk van het type onderdeel (buis, geëxtrudeerde plaat ...)
Van mijn kant gebruik ik het hulpprogramma Smartproperties (een van de hulpprogramma's van de MYCAD-suite) om de eigenschappen van de gelaste lichamen te voltooien en ik hernoem het lichaam zelfs (automatisch) volgens de bestandsnaam.
Naamgeving van lichamen:
Lichaamseigenschap:
Hierdoor kon ik mijn lijst met gelaste onderdelen invullen zoals ik wilde:
Uiteindelijk zal elke doorvoer verschijnen op de Excel-nomenclatuur van SmartBOM (een ander hulpprogramma in de MYCAD-suite).