Hallo
We gebruiken een macro om een tekening in pdf op te slaan,
Is het mogelijk om de description eigenschap van de tekening op te slaan in een description property?
van het pdf-bestand?
Bij voorbaat dank
Hallo
We gebruiken een macro om een tekening in pdf op te slaan,
Is het mogelijk om de description eigenschap van de tekening op te slaan in een description property?
van het pdf-bestand?
Bij voorbaat dank
Hallo
normaal gesproken zou alles over de MEP moeten volgen op de PDF... Een afbeelding om uw behoeften beter te begrijpen, kan ons helpen...
Het is meer op Windows-niveau waar je naar moet kijken:
- Is het mogelijk om een woning aan te maken?
- Zo ja, hoe u een waarde aan deze eigenschap toekent.
Ik denk dat het zetten van de beschrijving in de bestandsnaam uit den boze is...
Als je een VBA-macro hebt om de pdf te genereren, is dat natuurlijk mogelijk. U hoeft alleen de VBA-opdrachten te kennen waarmee u de gewenste eigenschappen kunt ophalen. De god van macro Lynkoa (C. Roger) zou je moeten kunnen helpen als hij dat wil :-)
Goedenavond en bedankt,
We gebruiken hier de macro die op lynkoa te vinden is;
http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/macro-conversion-dxf-avec-nom-dune-propriété-de-pièce
Goedenavond
Kunt u uw verzoek specificeren? U wilt uw pdf-bestand maken met de beschrijving in de bestandsnaam of een beschrijving in de metadata van het pdf-bestand plaatsen zoals in de onderstaande afbeelding.
Vriendelijke groeten
Hallo
Om je te antwoorden, het is "zet een beschrijving in de metadata van het pdf-bestand", mijn vraag was niet al te nauwkeurig, ik geef het toe.
Vriendelijke groeten
Hallo
Hier is het resultaat van mijn onderzoek:
- Door VBA macro (swp): Het is me niet gelukt omdat ik alleen Acrobat Reader heb terwijl je a priori een Acrobat pro-licentie nodig hebt, een beetje lezen hier en hier.
- Door macro csproj (dll): Het is me niet gelukt omdat VSTA me niet toestaat om enkele nuttige referenties toe te voegen aan de uit te voeren verwerking.
- Door een onafhankelijk programma in C#: Zet gewoon de open source dll met de naam "PdfSharp.dll" (zie http://www.pdfsharp.net/Licensing.ashx) als referentie, maak vervolgens de paar regels code om de pdf te openen, maak de aangepaste eigenschap en de waarde ervan en sla vervolgens de pdf op.
String filename = "monfichier.pdf";
PdfDocument document = PdfReader.Open(filename);
document.Info.Elements.Add(new KeyValuePair<String,PdfItem>("/Description",new PdfString("Ma description")));
document.Save(filename);
Dus ja, het is te doen, maar de oplossing die ik zie is het creëren van een onafhankelijk programma om Solidworks te controleren om de PDF's van de Europarlementariërs te maken, om de gewenste metadata aan deze PDF toe te voegen. Dit programma kan rechtstreeks of via een interne Solidworks-macro worden gestart.
Het is een oplossing die enige kennis van C#-programmeren vereist.
Mensen met meer diepgaande kennis dan ik over macro's in VBA hebben misschien een oplossing voor u.
Vriendelijke groeten
Hallo
Niet beter dan d.Roger. Ik kon geen manier vinden zonder door externe dlls te gaan. De API's van Acrobat Reader stellen leden niet bloot om dit te doen.
Hallo
Bedankt voor het besteden van tijd, nou ik denk dat we het zonder deze "aanduiding" zullen doen
Nogmaals bedankt,
Tot gauw
Hallo
Mijn antwoord klopt misschien niet, maar er is een oplossing,
Als je EPDM en de My-PDM-TOOL-tools hebt, kun je de DocPublication-tool gebruiken die erin slaagt om meta-data in PDF's te schrijven
uit het geheugen stelt EPDM je al in staat om eigenschappen toe te voegen zonder een add-on-module, lijkt het mij,
door naar "Taak" te gaan en vervolgens naar een van de tabbladen van de taak, kunt u eigenschappen "transponeren/kopiëren",
Voorbeeld: Beschrijving, Aanduiding, enz.
Hiervoor kan het nodig zijn om een "map" voor dit type bestand te maken.
Als iemand er ooit in slaagt om een macro te maken die dit doet:
XX aangepaste eigenschappen transponeren
en/of (naar keuze van de gebruiker)
XX eigenschappen transponeren naar de configuratie
Dat zou ik ook interessant vinden.