Eigenschap Beschrijving in Mechanisch Lassen - SOLIDWORKS

Hallo

Ik probeer erachter te komen waar ik de eigenschap "Beschrijving" in de SolidWorks Mechanic Welding-module moet invullen, hetzij via de lijst met gelaste onderdelen of de stuklijst.

Ik kan mijn eigenschap "Beschrijving" niet vinden. Ik ging naar mijn bibliotheekprofiel, ik wijzigde de eigenschap Descrition (ik schreef Ongelijke hoek 100x50x5), maar ik kon het niet automatisch in de tabellen laten verschijnen. Hetzelfde geldt voor het materiaal dat ik in het bibliotheekprofiel heb ingevuld, maar dat in de tabellen "niet gevuld" is.

In dezelfde geest, als ik de hoofdmap "Artikel-lijst-van-gelaste-onderdelen1" hernoem naar een meer expliciete naam (bijv. "100x3 vierkante buis"), kunnen we deze nieuwe naam dan rechtstreeks uit de eigenschappen halen?

Bedankt

Alan

Hallo

Een eerste deel van het antwoord: wanneer de eigenschap direct in het onderdeel wordt gewijzigd, wordt de beschrijving in de tabellen dienovereenkomstig gewijzigd.

Edit: welke versie van solidworks gebruik je?

capture.jpg
1 like

Goedenavond

Ik zit in de SW2014-versie en het gebeurt niet automatisch.

Als u de eigenschap Description niet kunt vinden in de onderdelenlijst... We zullen het in mano moeten toevoegen en hetzelfde voor de tafel.

Aan de andere kant, wees voorzichtig: je moet PRECIES dezelfde naam hebben (het lijkt mij dat er rekening wordt gehouden met de hoofdletters) tussen de eigenschap van het gelaste onderdeel en de tafel

Als alles klaar is, raad ik je ook aan om met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen (in 3D) te klikken en een handmatige of automatische update uit te voeren. gewoon om er zeker van te zijn dat er rekening mee wordt gehouden.

Dat gezegd hebbende, zie ik dat je het hebt over een "stuklijst" en niet over een "lastafel" om te tekenen. Zijn we het erover eens dat u uitgaat van een "lastafel"?

3 likes

Hallo

Heeft u nagedacht over het updaten van uw eigendommen?

Moge de kracht met je zijn.

mise_a_jour.jpg
3 likes

@coin37coin:

- Ik heb "Beschrijving" al toegevoegd aan de lijst met eigenschappen en ik heb gecontroleerd of er geen fouten in staan.

- Het is zowel in de tabel met gelaste stuklijsten als ook in de nomenclatuur dat ik graag zou willen dat de beschrijving automatisch verschijnt, zonder dat ik handmatig de eigenschap in het model invul

@Obi Wan

-Ja natuurlijk. Ik werk de lijst bij de minste verandering bij.

1 like

Hallo

Heeft u geprobeerd de beschrijving van de .sldlfp rechtstreeks te bewerken? De update gebeurt in dit geval thuis (in ieder geval voor de eigenschap "Beschrijving"). En om de buizen in de nomenclatuur te hebben, moet u "lijst in tabblad" en gedetailleerde lijst met gelaste onderdelen (Bewerken) in de opties aanvinken.

capture3.jpg

Ik weet niet zeker of je het zowel in de lijst met gelaste onderdelen als in de stuklijst kunt doen. Daarmee bedoel ik dat ze helemaal niet naar dezelfde plekken gaan om informatie te zoeken. Voor de stuklijst staat het in bestand => eigendom, terwijl het voor de tabel met gelaste onderdelen in de lijst met gelaste onderdelen in de 3D staat.

Als gevolg hiervan droog ik op verzoek een beetje op. Als u in uw lijst met 3D-gelaste onderdelen de eigenschap "beschrijving" en in de tabel met 2D-gelaste onderdelen hebt gezet, zou er een automatische link moeten zijn.

Aan de andere kant bedacht ik na een paar pogingen gewoon iets. Heb je geprobeerd de beschrijvingskolom te selecteren door op de bovenste letters te klikken (A, B, C, etc). Je hebt dan een venster dat aan de linkerkant verschijnt onder de naam "kolomeigenschappen". Het enige wat u hoeft te doen is de optie te selecteren die u interesseert.

sans_titre.png
1 like

Ik heb een twijfel over de automatische verversing van het onroerend goed in de lijsttabel die onder de 2014 is gelast.

Probeer een nieuw onderdeel te maken met een eenvoudige buis die eerder goed is geïnformeerd over de eigenschappen van het gelaste constructieprofiel en het zou moeten slagen.

Bizar

toen niets goed ging, heb ik het gewoon opnieuw geprobeerd en het werkt...

Ik heb een busprofiel opnieuw gemaakt dat ik heb toegewezen met een "Description" TEST Spline-eigenschap en nu vind ik het in mijn nomenclatuur. Ik nam de profielen waarvan ik de eigenschappen had aangepast en daar volgden weer de beschrijvingen...

Ik had mijn set eerst uit en weer aan moeten zetten denk ik.

In feite is er alleen het 2e deel van mijn vraag dat nog overeind staat, maar ik geloof dat de SW2015-versie daarin voorziet

Bedankt voor je hulp in ieder geval

/sites/default/files/from_ckeditor/2016-01-06_15-53-29_1.jpg

2 likes

Haaa, de magie van de herstart van het ^^ station!

Hallo

Nieuw hier, ik maak van deze gelegenheid gebruik om de hele gemeenschap te begroeten.

Om mijn bijdrage te leveren, had ik precies hetzelfde probleem met SW14. Kan de eigenschap 'description' die is opgeslagen in het . SLDLFP

Ik begreep er niets van en toen deed ik het nog een keer. SLDLFP en dan wonder, het werkte !!

Ik heb nooit een verklaring gehad, maar gewoon om te zeggen dat je niet de enige was.

CDLT