Ik zal proberen mijn probleem aan u uit te leggen.
Ik maak een eenvoudige SW-assemblage met 3 stuks:
- 1 Hoesje
- 2 identieke headers (zelfde deel)
Ik zou deze twee bases willen identificeren met een "J1" en met een "J2" die ik graag in mijn nomenclatuur zou willen vinden bij het tekenen.
1 Vraag: Is dit mogelijk?
2 Vraag: Waar moet ik de J1- en J2-informatie invoeren, ik gok in de assemblage op de respectievelijke onderdelen, maar op welk niveau? Of deze informatie ergens anders neerzetten?
U kunt twee afzonderlijke, maar identieke 3D-configuraties gebruiken en de aangepaste eigenschap "J" in de nomenclatuur laten verschijnen, wat het enige verschil is tussen de twee configuraties in een nieuwe kolom.
Het is te doen, door 2 configuraties van het onderdeel te maken, vervolgens bewerken we de eigenschappen van elke configuratie (klik met de rechtermuisknop op de naam van de configuratie + "eigenschap") en we wijzigen de beschrijving door het vakje "gebruik in de nomenclatuur" aan te vinken en dat is alles.
Elke header krijgt een naam met de naam die is ingevoerd in de configuratiebeschrijving.
Inderdaad, om het eenvoudiger te maken, zou ik een veld hebben gezien in de eigenschappen van het onderdeel dat je zou kunnen invullen als je het in een assemblage gebruikt en waar je zou plaatsen wat je wilt.
Sterker nog, ik heb nog een vraag; Wat heeft het voor zin om hetzelfde stuk met verschillende namen te hebben??? Als het precies hetzelfde is, heeft het geen zin.
Dit is vooral handig voor het identificeren van elementen in een diagram.
Stel je voor dat je 4 XYZ-referentiebases hebt en op een diagram identificeer je ze aan de hand van D1 tot D4.
Het belang van dit doen door configuratie is dat de bubbels van uw tekening automatisch D1, J2, J3, J4 kunnen worden genoemd en niet allemaal N°13 als het bijvoorbeeld N°13 is
We werken ook met identieke onderdelen en daarom hebben we een database met standaardelementen gemaakt. Het onderdeel heeft een apart artikelnummer en plan, vandaar dezelfde naam in de nomenclatuur met verschillende hoeveelheden afhankelijk van de samenstellingen.