Wat moeten we toevoegen aan de tabel "deelfamilie" om de eigenschap van de configuratie in de nomenclatuur te hebben?
en gebruik geen "beschrijving" in de nomenclatuur.
Ik heb een oud onderdeel met 50 configuraties en ik wil deze 2 parameters niet met de hand wijzigen, wetende dat ze niet in mijn deelfamilietabel voorkomen.
Typ de naam van de configuratie. Deze naam mag geen schuine streep (/) of het 'at'-teken (@) bevatten. Er wordt een waarschuwingsbericht weergegeven wanneer u het dialoogvenster sluit als de naam een van deze tekens bevat, als het veld leeg is gelaten of als de naam al bestaat. U kunt de namen van componentconfiguraties weergeven in de FeatureManager-ontwerpstructuur.
Beschrijving
(Optioneel). Typ een beschrijving die de configuratie aangeeft. U kunt beschrijvingen van componentconfiguraties bekijken in de FeatureManager-ontwerpstructuur en deConfigurationManager. Als u tekst als beschrijving in een stuklijst wilt gebruiken, selecteert u Gebruiken in stuklijst. Deze tekst heeft voorrang op aangepaste of configuratiespecifieke eigenschappen, maar de configuratiewaarden worden niet gewijzigd.
Commentaar
(Optioneel) Typ eventuele aanvullende configuratiegegevens.
Aangepaste eigenschappen
(Alleen beschikbaar bij het bewerken van de eigenschappen van een bestaande configuratie). Klik hierop om de configuratiespecifieke eigenschappen in het dialoogvenster Informatieoverzicht weer te geven.
Bedankt gt22, maar dat weet ik allemaal! mijn vraag is misschien slecht geformuleerd, het is in mijn Excel-tabel van een deel van de familie dat ik "naam van de configuratie" OK en "beschrijving" niet OK in de nomenclatuur wil toevoegen .
Sommige parameterspecificaties die in cellen in kolomkoppen worden weergegeven, bevatten een trefwoord, zoals $CONFIGURATION of . $COMMENTAIRE Parametertrefwoorden zijn niet hoofdlettergevoelig.
Sommige parameters (verwijderingsstatus of gerefereerde configuratie van een component) bevatten ook een componentnaam en een instantienummer. Deze parameters gebruiken de volgende syntaxis:
$MOT-CLE@composant<occurrence>
composant zijnde de naam van de component en het nummer van het voorkomen (geheel getal), gegeven tussen vierkante hakenoccurrence .
De kolom met $CONFIGURATION@engrenage<2> het label bepaalt bijvoorbeeld de configuratie waarnaar wordt verwezen van het tweede voorkomen van een onderdeel met de naam tandwiel.
Waarden die geen namen zijn (Oui, Supprimer, enzovoort) zijn niet hoofdlettergevoelig. De syntaxis en juridische waarden voor elk type parameter worden beschreven in andere onderwerpen.
Hier is een voorbeeld zodat de aanduiding (we gebruiken de beschrijving niet, maar het komt op hetzelfde neer) in de nomenclatuur anders is, afhankelijk van de gebruikte configuratie.
Voor de aanduiding eigenschap (of omschrijving) die je kunt samenvoegen om waarden uit andere cellen op te halen, zie de uitleg bij gt22.
Anders komt uw probleem misschien meer voort uit de opties van de nomenclatuur, zie bijgevoegde afbeelding, u moet de weergave met hetzelfde artikelnummer controleren en de optie kiezen om de configuraties van hetzelfde onderdeel afzonderlijk weer te geven
En als je een nieuwe kolom wilt toevoegen, klik je met de linkerknop op de kolom waarnaast je je nieuwe kolom wilt invoegen, je kiest of je deze rechts of links wilt:
Bedankt Stefbeno, ik heb al gedaan wat je me vertelt, ik wil alleen maar het vak "gebruik in nomenclatuur" van Beschrijving aanvinken voor mijn 50 configuraties in mijn familie van onderdelen. automatisch, zoals op mijn eerder bijgevoegde afbeelding.