Hallo
Ik wil graag een database met 3D-bestanden maken.
Het is inderdaad gemakkelijker om 3D-bestanden te openen en te bewerken wanneer alles in dezelfde map is opgeslagen. (en het vermijdt duplicaten)
Dus heb ik een Excel-bestand gemaakt dat is aangesloten op de 3D-map in kwestie.
Het idee zou zijn om bestandsnamen te kunnen binden aan hun aangepaste eigenschappen.
Dankzij de smartbom-tool kon ik de eigenschappen van elk bestand ophalen.
Ik zit vast op de laatste stappen, waar het lijkt alsof we de eigenschappen kunnen importeren met " integratie ", maar ik begrijp niet hoe het werkt, en ik heb ook nog steeds het probleem van het vinden van al deze informatie op het Excel-bestand met de database.
Wat wil je precies doen met integratie? Ik begreep het niet helemaal.
Het doel is om de eigenschappen in het Excel-bestand te wijzigen en ze opnieuw in de kamer te injecteren?
Ja, het doel is om op de een of andere manier EEN keer aangepaste eigenschappen in te vullen.
Dus ja, integreer de wijzigingen die in Excel zijn aangebracht rechtstreeks in de 3D-bestanden
Het beste zou zijn om mijn database te kunnen importeren zodra deze wordt bijgewerkt.
Smartbom of Integratie staat niet toe dat u uw gewenste lijst automatisch bijwerkt.
Je kunt het misschien via de Smartbom doen, maar ik heb nog niets gezien dat er op lijkt of anders via een macro die een regel aan je Excel-bestand zou toevoegen als deze regel nog niet bestaat.
Aan de andere kant gaat het maar één kant op.
Bovendien loop je het risico dat je uiteindelijk een 3D-map hebt met zoveel bestanden dat deze onmogelijk te openen is zonder te crashen.
Hallo;
In theorie stelt " Integratie " je in staat om de eigenschappen van de 3D uit een Excel-blad te forceren.
(Zie bijgevoegd document). (Bron: MyCad/Lynkoa/Visiativ... Ik weet niet meer hoe ik ze moet noemen.)
Ajouter-Modifier-propriété_depuis-table-Excel.pdf (73.6 KB)
Ik ben het eens met Sbadenis over zijn waarschuwingen.
- Directorygrootte versus verwerkingstijd (import/export)
- Beheer van meerdere configuraties (Onderdelen/Samenstellingen/Onderdelen in Samenstellingen...)
- Alleen-lezen in bibliotheekbestand.
- De striktheid die deze oplossing vereist...
- automatiseringsproblemen...
- Hoe zit het met software-updates en eigenschappen...
Vriendelijke groeten. (En vooral veel succes)
Hallo
Bedankt voor je antwoord, ik zal proberen te zien wat er mogelijk is met "Integratie".
Ik had ook een reddit-bericht gevonden met de API voor documentbeheer die het gemakkelijker zou maken. https://www.reddit.com/r/SolidWorks/comments/gqpny7/free_macro_to_manage_solidworks_custom_properties/
Maar hé, ik kan mijn productcode niet registreren op het klantenportaal...