Aangepaste eigenschap vult configuratienaam in

Hallo!

Ik heb een aangepast eigenschapsnummer en een andere aanduiding.

Ik wil dat de waarde van N° de naam van de configuratie aangeeft en de aanduiding de beschrijving (van de configuratie).

Het is me gelukt om dit te automatiseren met een macro omdat ik denk dat het niet mogelijk is met het invoermasker van de SW-eigenschap.

Weet u een manier om dit te doen met de SmartProperties-tool? Of rechtstreeks vanuit het SW-invoermasker als het mogelijk is...

Het idee is om de extra klik te elimineren om deze macro elke keer te starten...

Bedankt voor je hulp!

Hallo;

De Smartproperties-tool geeft veel meer vrijheid dan de ingebouwde eigenschappeneditor in Solidworks.
Trouwens, aan welke versie werk je?
voor Smartproperties-invoermaskers is het mogelijk om bestaande eigenschappen aan elkaar te koppelen .

Aan de andere kant weet ik niet zeker of het wijzigen van de aanduiding van een configuratie erg verstandig is, maar het hangt af van de werkomgeving, waar hebben we het over... van geconfigureerde onderdelen, configuraties van onderdelen binnen een assemblage... Configuratie van assemblages?
Het mist context...

Anders is het uit wrok mogelijk om een macro uit te voeren vanuit Smartproperties:

Hallo

Vooral als er toepassingen zijn in assemblages. Het hernoemen van een configuratie kan ertoe leiden dat SW zijn pedalen verliest.

We werken aan SW 2023 SP3.0

De situatie in kwestie wordt toegelicht in de bijgevoegde afbeelding.

Ik wil de macro verwijderen en SmarProperties gebruiken om deze te vervangen.

Wat betreft het goede of slechte idee om deze configuraties te hernoemen, maak je geen zorgen, de methode heeft zich bewezen in onze werking :wink:

Hallo;

Ik zie niet echt het nut van de macro :thinking: (of het Smartproperties-masker wat dat betreft) ...
waarom zou u de twee gegevens niet rechtstreeks in de Excel-tabel van de Room Family samenvoegen?