Gepersonaliseerde woning op een up-to-date plan volgens configuratie

Hallo

Ik wil verschillende aangepaste eigenschappen opgeven voor een plan met één weergave en dit plan opsplitsen in verschillende bladen door de configuratie op elk blad te wijzigen.
Het probleem is dat de eigenschappen niet worden bijgewerkt wanneer ik de configuratie van de weergave wijzig en op de waarden van het eerste blad blijven.

Hier verander ik de referentie configuratie, maar er volgt niets in mijn cartridge waar de eigenschappen worden aangegeven.
Zelfs met een $PRPSHEET: " SW-Configuration Name " verandert de waarde niet en blijft de waarde van het eerste blad

Ik zit op SW2021
Bij voorbaat dank

Hallo;

Bekijk de opties voor tekenen (documenten):
En zorg ervoor dat het geval " gebruik aangepaste eigenschapswaarden van dit blad boven alle andere " is uitgeschakeld.

(Vergeet niet om uw wijzigingen op te slaan in uw MEP-sjablonen, als deze wijziging permanent moet zijn.)

Vriendelijke groeten.

3 likes

Of anders moet u in de eigenschappen van het werkblad de weergave selecteren waarnaar de aangepaste eigenschap moet verwijzen
Capture d'écran 2024-06-06 080037

3 likes

Helaas geloof ik niet dat het mogelijk is om van tevoren plannen op te stellen met aangepaste eigenschappen in Solidworks
De eenvoudige handeling van het invoeren van een eigenschap voor het gewicht van een onderdeel moet bij elke nieuwe tekening worden overhandigd en kan niet automatisch worden gedaan.

Er is helaas nog een inhaalslag te maken bij Solidworks op dit gebied

@coin37coin is het perfect mogelijk om eigenschappen in de basiskaart of het tekeningmodel te hebben en deze worden bijgewerkt volgens het onderdeel/assemblage dat in de MEP is ingevoegd.
Hier worden het gewicht, de tolerantie, de doorvoer, de aanduiding, het plannummer en het materiaal gekoppeld aan de eigenschappen van het onderdeel en automatisch opgehaald zonder enige andere manipulatie dan het schuiven van het onderdeel of de assemblage in het MEP.

De overige informatie wordt geïnjecteerd met Integratie van onze kant op het moment van de creatie van de pdf-plannen.

Hoe doe je dat voor het gewicht @sbadenis ? Ik kan het niet integreren in mijn standaardabonnement zonder dat er al een kamer op het abonnement staat

In uw kamer zet u de grond eigendom (voor ons via smartproperties):
image
In je template basemap voeg je dit soort eigenschappen in:
image
Met $PRPSHEET: " Nom_de_la_propriété "
En wanneer u uw onderdeel in het MEP-model sleept:
SLDWORKS_ZbEPHqdTpi
Dan bij ons een deel = een plan, geen multi-cops behalve voor gelaste constructie in buizen waarbij het gewicht = totaal gewicht van de buizen.

2 likes

Inderdaad, het probleem kwam daar vandaan! Hartelijk dank

Cool, ik zal deze stap proberen :slight_smile:

Edit: het werkt nikel. Heel erg bedankt @sbadenis

1 like