Kamereigendom en tekeningeigendom

Hallo

Ik heb een kamer met zijn eigen eigenschappen. Bijvoorbeeld: "Onderdeelnummer"

Ik maak dan een plan van dit stuk. Deze tekening heeft zijn eigen eigenschappen en ik zou graag willen dat sommige daarvan direct overeenkomen met die van de kamer. (Een automatisch iets). Bijvoorbeeld: Tekeningnummer = Onderdeelnummer.

U hoeft zich geen zorgen te maken over het plaatsen in Note-formaat op de tekening met $PRPSHEET. Maar het is onmogelijk om dit te doen met de specifieke eigenschappen van de tekening.

Let op: Ik heb geen SmartProperties. 

Is dit mogelijk? Dank je wel:) 

Hallo

Kunt u ons een screenprint geven van wat u graag zou willen hebben?

1 like

Hallo.

Dit is een beeld van wat ik wil hebben.

Bovenaan de aangepaste eigenschap van mijn kamer.

Onderaan staat die van mijn tekening. Ik zou graag willen dat ze bij elkaar passen.

Dank je wel;)

Normaal gesproken zou het moeten werken als je het doet. Heeft u ooit een MEP gemaakt met deze wijziging en vervolgens een CTRL-Q of tweekleurig licht gemaakt? Soms is een reconstructie voldoende om de verbanden te vinden.

1 like

Ja.

Dit werkt zorgeloos als een notitie direct op de tekening of op de cartridge.

Aan de andere kant, voorlopig niet voor eigendommen. 

Voor de woning denk ik niet dat het mogelijk is! Wat is uw doel omdat de woning goed wordt weergegeven in uw MEP?

1 like

Hallo

In tekeningen, voor annotaties van onderdeeleigenschappen of eigenschappen die specifiek zijn voor de tekening, gebruik ik alleen de aangepaste eigenschappenbeheerder en nooit het hulpprogramma dat toegankelijk is via het vervolgkeuzemenu. De manager is veel intuïtiever en gemakkelijker. Ik maak een eigendomsformulier voor mijn kamer en een ander voor het tekendocument. Wanneer ik mijn notitie in de tekening maak, wijs ik als bron van de notitie de gewenste eigenschap aan (document in uitvoering, d.w.z. de MEP als het er een eigendom van is, datum van het plan bijvoorbeeld of gekoppeld aan de kamer van het uitzicht die is aangewezen in de eigenschappen van het blad). Ik kan mijn annotaties mixen. Ik voeg een kleine tutorial toe die ik in 2015 hierover heb gedaan. Ik heb het nooit afgemaakt, dus het einde is niet geweldig, maar de geest is er.

Voor latere versies, zoals de 2018 die ik momenteel heb, werkt het hetzelfde met minder bugs, maar de titels zijn een beetje anders. Maar zoals Cobra427 zegt, soms moet je een beetje helpen met Ctrl Q of het tweekleurige licht.

Succes

proprietes.pptx

Hallo

Ik zie dat je PDM hebt
om de eigenschappen van het plan bij te werken op basis van de kamer, moet u in de variabele Beschrijving op de PDM-beheerder het volgende aangeven:

Blok: $PRPSHEET

Kenmerk: Beschrijving
Uitbreiding: slddrw

Vervolgens moeten de variabelen voorkomen in zowel de sldprt- of sldasm- als de slddrw-gegevenskaart

Normaal gesproken wordt de beschrijvingsvariabele bij het inchecken bijgewerkt.

Wees voorzichtig, om dit goed te laten werken, moet u in ieder geval het plan op solidworks openen en opslaan voordat u het archiveert.

Het werkt dagelijks voor mij, als je het niet kunt implementeren, vertel het me dan.

1 like