Hallo
Is het mogelijk om de inhoud van een custom eigenschap van een onderdeel op te halen uit een custom property van een assembly?
Vriendelijke groeten
propriete_piece_vers_assemblage.png
Hallo
Is het mogelijk om de inhoud van een custom eigenschap van een onderdeel op te halen uit een custom property van een assembly?
Vriendelijke groeten
Hallo
Het is mogelijk om het in de tekening weer te geven, maar niet direct in de eigenschappen. Het zal mogelijk zijn met een macro, maar je hebt kennis van VBA nodig en om de macro elke keer uit te voeren.
Edit: voor meer precisie kun je in een annotatie in een tekening van een merk ervoor kiezen dat het de eigenschappen weergeeft van het onderdeel waaraan het is bevestigd.
Een onderwerp in het Engels:
https://forum.solidworks.com/thread/68312
Goedemorgen
Ja, klik gewoon op de 1e regel en druk op Shift en de laatste, doe dan CTRL-C en ga de kamer in en druk op CTRL-V. En als je het de hele tijd wilt, doe je het in een lege kamer en sla je het op in PRTDOT en elke keer dat je een kamer maakt, heb je deze aangepaste eigenschappen
een antwoord werd gegeven door @ Mickael
Op deze communicatiedraad is het waar dat het een tijdelijke oplossing is, maar het kan nuttig zijn ;-)
http://www.lynkoa.org/forum/solidworks/remonter-proprietes-d-piece-assemblage
Hallo
Ik denk dat we het eenvoudiger kunnen maken, als ik het uiteindelijke doel goed begrijp (gewoon een waarde van het onderdeel ophalen in een eigenschap van de assemblage)
U kunt al een eigenschap "Boringdiameter" in het onderdeel maken en de afmeting selecteren om de waarde op te halen.
Van de assemblage moet je op assemblageniveau een schets maken op een van de standaardvlakken, bijvoorbeeld een cirkel, en daar een dimensie aan toevoegen.
We moeten dan een vergelijking toevoegen op het niveau van de assemblage, we zullen zeggen dat de afmeting die we zojuist hebben gemaakt gelijk is aan de afmeting van de diameter van de boring van het onderdeel.
We zullen dan een eigenschap invoeren op het niveau van de assemblage die zegt dat de waarde van een eigenschap "Boringdiameter" de afmeting is van de schets die in de assemblage is gemaakt.
De schets van de assemblage kan dan worden verborgen.
Een Ctrl + Q is vereist op assemblageniveau om de waarde van de eigenschap bij te werken.
Ik voeg een voorbeeld bij.
Fijne dag
Mickaël
om te proberen ;-)
Ja, het is mogelijk, zelfs als de syntaxis omslachtig is:
In de assemblage-eigenschap vul je in:
Bijvoorbeeld als u het materiaal "SW-Material@@Nom configuration@Nom stuk wilt recupereren. SLDPRT"
Dit gebruiken we op onze mechanisch gelaste assemblages.
In de praktijk kunt u elke eigenschap (of dimensie) van een kamer recupereren.
Het enige probleem is dat deze eigenschap zichzelf niet bijwerkt (als je bijvoorbeeld het onderdeel in de assembly wijzigt, blijf je verwijzen naar de waarde van het eigendom van het eerste onderdeel)
Dank je wel froussel , het komt overeen met wat ik wou dat ik nog meer te doen had dan het met deze techniek uit te voeren, is het mogelijk om de tolerantie ook van een dimensie in een schets te herstellen?
Het ophalen van een dimensie in eigenschappen is super eenvoudig:
U gaat naar uw eigenschappen op de test die u wilt bewerken, dubbelklik gewoon op de 3d om de gewenste dimensie weer te geven, en u selecteert deze. SW vult de eigenschap met de juiste syntaxis (maakt het gemakkelijk om de doorvoer in de eigenschappen te zetten, bijvoorbeeld).
Het ophalen van de tolerantie moet mogelijk zijn, aangezien ik het onder Excel-deelfamilie heb gedaan: een kolom met de naam $TOLERANCE@h@Plan1 stuurt de tolerantie van de h-dimensie aan (die plan 1 definieert)
Aan de andere kant, als we dit begin van de syntaxis invoeren in de eigenschappen (voor de naam van de dimensie), werkt het niet. De syntaxis moet dus iets anders zijn in de eigenschappen.