De eigenschap waarin ik de totale lengte wil laten verschijnen, heet GeenArtikel. Dit is de eigenschap die voorkomt in de nomenclaturen van mijn ASM's.
Het doel is om een waarde te hebben van het type: 058796 L2500
Waarbij 058796 een artikelnummer is dat overeenkomt met mijn ruwe tube en 2500 de totale lengte is.
Ja, dat is het. Het probleem is dat je elke keer de variabele in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen moet kopiëren... Om de variabele te kunnen kopiëren, moet je het vinkje " gekoppeld " verwijderen (wat ik overigens niet helemaal begrijp).
Ik vraag me af of er een manier is om deze variabele aan te roepen met een tekst als $PRP"TOTAL LENGHT" (wat overigens niet werkt...).
Als het echt terugkerend is, zou een manier kunnen zijn om deze eigenschap in het kamermodel te plaatsen. (. PRTDOT) Aan de andere kant heb ik geen precies idee hoe ik daar moet komen en om eerlijk te zijn heb ik niet weinig tijd om de tests zelf te doen.
Veel succes met je zoektocht.
PS: Ik geloof dat PRP's van carrosserieën alleen werken in lijsten met gelaste onderdelen of stuklijsten met de optie " Gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen". Controleren
Door een test opnieuw uit te voeren, als de gelaste constructie een unieke referentie heeft (voor de 058796), is het mogelijk om een eigenschapslijn op het niveau van de gelaste constructiefunctie als volgt te maken:
Het zal zich dan voortplanten in alle artikelen en de lengtewaarde ophalen die is gekoppeld aan elk artikel in de lijst (het werkt de toename van het artikel in de lijst bij).
Ik geloof dat het hier nodig is om een eigenschap in het onderdeel te plaatsen en niet in de mechanisch gelaste lichamen.
Voor mij zou het voldoende zijn om de variabele te kopiëren zoals ik deed in mijn vorige bericht, en het document vervolgens op te slaan als een deelsjabloon.
maar ik stel mezelf vragen... De eigenschap Totale Lengte bevat de informatie over het type mechanisch gelaste elementen (bijvoorbeeld: holle vierkante buis 50×3 staal) Dus als je een ronde buis maakt, werkt het niet meer? De dag dat je 2 verschillende soorten profielen in dezelfde kamer hebt, hoe werkt dat?
Sterker nog, ik vraag me af wat het doel erachter is... Zou een stuklijst met de optie "Gedetailleerde lijst van gelaste onderdelen" niet aan de behoefte voldoen?
Hoi @twathle , Precies, lees een beetje diagonaal. Het kopiëren van de eigenschap werkt wel, maar ja, als het itemtype verandert, is het dood. Van mijn kant laat het me niet het type element zien, het toont me alleen een boomstructuur met de naam " Artikel-lijst-van-gelaste-onderdelen" in de kop (n is een verhoging). Ik doe niet veel gelaste constructies, dus ik heb geen bestanden met verschillende soorten profielen (in dit geval is het model in mijn voorbeeld vierkante profielen genaamd Square 20x20)
In dit geval lijkt de oplossing van @twathle mij goed. U moet een sjabloon voor een document maken. Voor bestaande bestanden is een codefragment (macro) voldoende om de eigenschap toe te voegen en op te maken
Helaas, ik denk het niet... Omdat je een doc-sjabloon moet maken voor elk profiel dat je hebt... 50×3 Staal 50×5 Staal 50×3 roestvrij staal 50×5 roestvrij staal UPN80 Staal UPN100 Staal UPN120 Staal
ENZ...
erg lang en onhandelbaar in het geval van toekomstige ontwikkelingen...
Misschien zien met een nieuwe kolom in uw nomenclatuur? een kolom waarvan de waarde een vergelijking zou zijn die gelijk is aan " naam " + " totale lengte " + " ... »
Ik denk dat ik erin geslaagd ben om een macro te maken die de naam van het eerste deel uit de lijst van gesoldeerde onderdelen in de boom neemt, en deze gebruikt om mijn NoArticle-eigenschap te voltooien zoals ik wil:
XXXXXX DE "TOTAL LENGTH@@@Article-Welded-Parts-List1@SW-File Name.SLDPRT"
Ik ga verder met dit idee! Heel erg bedankt voor de leads!