Sterker nog, ik zou graag willen dat de eigenschap " Beschrijving " gelijk is aan de naam van het item in de lijst met gelaste onderdelen:
Het is gemaakt met basiswaarden, het moet ergens bestaan... Het is een beetje vervelend om alles met een mano aan te passen, soms heb ik veel elementen...
Als u de gepresenteerde tabel wilt wijzigen, moet u de link in de rechterkolom uitschakelen. Aan de andere kant moet in de documenteigenschappen, sectie Gelaste constructies - Beschrijving van plaatwerkcarrosserieën, "Standaardbeschrijving gebruiken" niet zijn aangevinkt om te voorkomen dat de naam "Plaatwerk" standaard wordt gebruikt.
Verwijder het vinkje in het linkvak dat ik kende (slechte screenshot...).
Wat ik graag zou willen is dat de waarde van "Description" gelijk is aan de eigenschap SW-CutListItemName, net zoals "MATERIAL" standaard gelijk is aan SW-Material bij het maken van een onderdeel in gelaste constructie/plaatwerk.
Als ik dit vakje uitschakel, kan ik een andere standaardnaam opgeven, maar geen link naar een eigenschap.
Het is mogelijk om de mappen met de lijst met gelaste onderdelen te hernoemen met de waarde van de eigenschap description (optie in de documenteigenschappen, sectie Gelaste constructies altijd), maar niet andersom. Een oplossing zou zijn om de ID's van de gelaste onderdelenlijst te gebruiken.
" Deze VBA-macro maakt het mogelijk om alle snijlijstfuncties voor het las- en plaatwerkonderdeel te hernoemen op basis van de naamsjabloon, die aangepaste eigenschapswaarden voor bestanden en snijlijsten, bestandsnaam, configuratienaam en vrije tekst kan bevatten."
Goed idee de suggestie voor verbetering @Silver_Surfer . Aan de andere kant lijkt het mij dat het niet langer mogelijk is om te "stemmen" op de verzoeken die ons relevant lijken? (Het was mogelijk eerder... Jammer).
Goed initiatief @Silver_Surfer , het kan tot iets leiden... (als het een pluspunt is waar naar gekeken wordt dan het crashrapport ).
Ik vind het nog steeds gek om een tabel die in het systeem aanwezig is niet te kunnen wijzigen, je kunt allerlei modellen maken (onderdeel, assemblage, MEP, stuklijst...), je kunt veel dingen instellen maar hier: niets!
Ik wilde van deze optie gebruik maken om gedetailleerde stuklijsten te maken in Europarlementariërs voor de assemblage van onderdelen in gelaste constructies:
Bij deze heb ik alles met de hand gedaan (schakel het vinkje uit en wijzig de waarde in de eigenschappenlijst). In de eigenschappen die in een nomenclatuur kunnen worden gezet, heb ik SW-CutListItemName niet gevonden. Het wordt niet aangeboden in een van de vervolgkeuzemenu's, misschien een andere weg om te volgen...
Alleen de eigenschap " beschrijving " is toegankelijk en doet zijn werk, vandaar mijn eerste vraag...
De afhandeling moet voor elk item worden gedaan... En als u wilt, kunt u een eigenschap Designation maken om een andere naam te plaatsen en de 2 in de tabel weer te geven.
1 - in de MEP-nomenclatuur is er geen " Naam van het item van de gelaste onderdelenlijst"
Er zijn veel dingen van de gelaste constructie, maar niet de namen van de elementen!! 2 - er is " beschrijving " die leeg is (het nomenclatuurvak is leeg) 3 - Er is een " beschrijving " in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen 4 - idee! Ik kopieer " naam van het element..." in " beschrijving " en presto. 5 - en in feite, flop. Je moet het voor elk bestand en elk element doen, te lang...
Dus na het lezen van uw antwoorden, een andere optie (vraag), kunnen we in een MEP-nomenclatuurtabel de variabele "Naam van het element..." plaatsen?
Wees voorzichtig, als ik me niet vergis, beheert SW de zaak voor de vooraf geconfigureerde velden van zijn lijsten. Dus "DESCRIPTION" om te gebruiken en niet "Description"
Ja, indien: invoegen->tabellen->Lijst van gelaste onderdelen in een meerdelig MEP. Ik beheers dit deel vrij goed.
Nee, indien: invoeging->tabellen->BOM in een MEP van een assemblage van meerdere carrosseriedelen. Dit is waar ik vastloop, SW beheert de gegevens voor MEP helemaal niet op dezelfde manier als je begint met een assemblage of een onderdeel.
Je hebt gekeken naar de custom eigenschappen van de gelaste onderdelen. In het onderstaande geval is de beschrijving van de hoofdtekst gekoppeld aan de naam van de configuratie van het ingevoegde onderdeel
Het is mogelijk om in een assemblagestuklijst "alleen onderdeel" te selecteren en vervolgens " gedetailleerde lijst met gelaste onderdelen". In dit geval is de beschrijvingskolom gekoppeld aan de eigenschap van de lijst met gelaste onderdelen van het onderdeel met meerdere carrosserieën. Aan de andere kant moet u de eigenschap Onderdeelnummer wijzigen als u die heeft. Vervolgens klik je met de rechtermuisknop op de tabel en sla je deze op als BOM-sjabloon, zodat de volgende keer alle parameters al goed zijn.
Ik heb de property editor gebruikt om een formulier te maken. Op die manier is het automatisch en altijd hetzelfde.
Dit is wat ik doe, en ik denk dat jij op zoek bent naar hetzelfde als ik. Ik vul met de hand de namen van de artikelen van de gelaste onderdelen in. Ik heb net een letter A, B, C geplaatst... enz
Ik heb deze formule in de vorm gezet De eerste noemt me de bestandsnaam en de tweede de naam van mijn gelaste onderdeel $PRP:" SW-bestandsnaam "" SW-CutListItemName " Voorbeeld, mijn bestandsnaam is 0002 de naam van mijn gelaste lichaam is A Dus na het overschakelen van de aangepaste eigenschappenmatrix naar automatisch Ik krijg 0002A door niet te vergeten op solliciteren te drukken En wanneer u een pakket wijzigt of een 'an go pack' maakt, regenereert het automatisch