Ik ben tekenaar in een betonbedrijf en ik had graag willen weten welke procedure ik moet volgen om de gewichten van onderdelen in een nomenclatuur weer te geven.
De wanden, de bovenplaat en de onderplaat vormen een geheel en het materiaal is al van beton.
Normaal gesproken bieden de standaard stuklijsten van solidworks u een kolom met het gewicht. Wees voorzichtig met het multi-body ontwerp, in dit geval is het beheer van de 3D anders en de nomenclatuur ook, lijkt mij. Het deel zal moeten worden opgelost in de opties bij het invoegen van de stuklijst op het plan.
Mijn vragen Heeft u een assemblage met de onderdelen (beton, volume of andere) die overeenkomen met elke regel van uw nomenclatuur? Of heb je je 3D gebouwd in een enkel deelbestand, d.w.z. multibody?
In uw geval een assembly, moet u weten dat solidworks stuklijsten beheert via aangepaste eigenschappen. Deze worden normaal gesproken aangemaakt en u hoeft er niets voor te doen. Wanneer u de stuklijst op uw tekening invoegt en de gewichtskolom bestaat, wordt deze weergegeven.
De zuil bestaat niet (verrassend maar goed!) U moet weten dat de stuklijsten van solidworks en Excel op dezelfde manier werken. Klik met de rechtermuisknop op kolom invoegen. De eigenschap massa toepassen op de kolom
De massa-eigenschap bestaat niet. Open deel, open aangepaste eigenschappen. Maak een MASS-lijn, in het tweede vak biedt het je al keuzes waaronder MASS.
De berekende massa-eenheden worden systematisch geassocieerd met de massa-eenheden die worden gedeclareerd in uw Solidworks-modellen (de *.prpdot-bestanden)
Dus ja, technisch gezien is het mogelijk om voor elk onderdeel een andere massa-eenheid te associëren, maar in dit geval is het een kwestie van het aanpassen van de bovenstaande parameter aan het gemodelleerde onderdeel, maar deze praktijk lijkt niet redelijk en een bron van fouten. (Ik laat alles in Kg voor het gemak).
Ik begrijp je opmerking over bibliotheekstukken niet:
Op deze documenten zijn dezelfde regels van toepassing als hierboven beschreven. Als je alleen verwijst naar het feit dat ze meestal alleen-lezen zijn, dan zal het niet mogelijk zijn om hun massa te definiëren met een andere meeteenheid dan die welke in hun eigenschappen wordt aangegeven (hoewel het mogelijk is om vergelijkingen in stuklijsten te maken...)
Maar deze praktijk zal waarschijnlijk ook fouten opleveren.
Om uw vraag te beantwoorden: Is het mogelijk om de massa-eenheid voor elke stuklijstregel weer te geven?
Ja... En nee...
Ja voor de " klassieke " nomenclatuurtabellen, met de vergelijkingen en de aaneenschakeling van de tekst: SW-Mass@-----.SLDPRT " kg" Maar nogmaals, de instellingen van de modelopties zijn geconfigureerd met dezelfde maateenheid.
Hulpprogramma's zoals Smartproperties van MycadTools (visiativ) bieden deze optie: Ofwel in de toolinstellingen:
Over het algemeen zijn de nomenclaturen in één eenheid, zodat het mengen van Kg en g wordt vermeden.
Ik erken dat in sommige gevallen de eenheidsmassalijnen op 0 staan. De komma moet worden verplaatst, vooral omdat de massa klein is.
Ik stel me voor dat de mensen die de nomenclaturen ontcijferen bij het vervaardigen plezier hebben in het identificeren van de eenheden voor elke regel. Dit is niet gebruikelijk en foutgevoelig.
Maar ik had deze behoefte niet per se, onze cumulatieve massa's zijn in de ton. We blijven in Kg in onze nomenclaturen.