Massa-eigenschappen in een stuklijst

Hallo

Ik ben tekenaar in een betonbedrijf en ik had graag willen weten welke procedure ik moet volgen om de gewichten van onderdelen in een nomenclatuur weer te geven.

De wanden, de bovenplaat en de onderplaat vormen een geheel en het materiaal is al van beton.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Gaëtan

Hallo

Normaal gesproken bieden de standaard stuklijsten van solidworks u een kolom met het gewicht.
Wees voorzichtig met het multi-body ontwerp, in dit geval is het beheer van de 3D anders en de nomenclatuur ook, lijkt mij. Het deel zal moeten worden opgelost in de opties bij het invoegen van de stuklijst op het plan.

Mijn vragen
Heeft u een assemblage met de onderdelen (beton, volume of andere) die overeenkomen met elke regel van uw nomenclatuur?
Of heb je je 3D gebouwd in een enkel deelbestand, d.w.z. multibody?

1 like

Pardon, je beantwoordt mijn vragen al.

In uw geval een assembly, moet u weten dat solidworks stuklijsten beheert via aangepaste eigenschappen. Deze worden normaal gesproken aangemaakt en u hoeft er niets voor te doen.
Wanneer u de stuklijst op uw tekening invoegt en de gewichtskolom bestaat, wordt deze weergegeven.

De zuil bestaat niet (verrassend maar goed!)
U moet weten dat de stuklijsten van solidworks en Excel op dezelfde manier werken. Klik met de rechtermuisknop op kolom invoegen. De eigenschap massa toepassen op de kolom
image

De massa-eigenschap bestaat niet.
Open deel, open aangepaste eigenschappen. Maak een MASS-lijn, in het tweede vak biedt het je al keuzes waaronder MASS.

1 like

Hartelijk dank allebei, zodat het onderwerp kan worden afgesloten :slight_smile:

Ik maak gebruik van dit onderwerp om terug te stuiteren op een bijbehorend probleem dat ik verschillende keren ben tegengekomen.
Laten we ons een assemblage voorstellen met verschillende onderdelen. Sommige delen zijn in " kg " eenheden en andere in " gr "
Het viel me op dat er in de assemblage-BOM vaak eenheidsfouten zijn omdat SLDW alles weergeeft volgens de massa-eenheid van de ASM.

• Hoe dit probleem op te lossen zonder alle bestanden in dezelfde eenheid door te geven (omdat het soms onmogelijk is - bijvoorbeeld een bibliotheekbestand)?
  • Is het mogelijk om de massa-eenheid voor elke stuklijstregel weer te geven?

Bedankt