Eigenschappen van plaatwerklichamen

Wanneer ik een plaatwerkonderdeel maak, wijst Solidworks automatisch een reeks speciale eigenschappen toe (zie bijgevoegde schermafbeelding).

Ik zoek gewoon naar het bestand waarin deze eigenschappen zijn ingevuld en de bijbehorende waarde.

Om meer te verwijderen of toe te voegen (zonder via een SmartP te gaan.)

In Option\File Location zag ik dit adres: C:\ProgramData\SolidWorks\SolidWorks 2013\lang\english

Maar het is maar een lijst en ze zijn niet allemaal solide.

Bedankt

capture.jpg

Wijzig bijvoorbeeld de "Beschrijving" door "dikte 6 mm" toe te voegen

(Ik weet dat je het met de Smart kunt doen, maar het lijkt me logischer om het juiste bestand direct aan te passen...)

Zelfde vraag hier: http://www.lynkoa.com/forum/3d/parametrage-proprietes-de-la-liste-des-pieces-soudees

U moet uw kamermodel opnieuw maken door de tutorial in @jmsavoyat te volgen: http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/proprietes-mecano-soudees.html

2 likes

Sorry voor duplicaten

Voor mijn persoonlijke cultuur, wat wil je toevoegen als eigendom en wat verwijderen?

De tutorial werkt voor gelaste constructies, maar werkt niet op "mechanisch gelaste items"...

Ik heb geprobeerd een eigenschap toe te voegen aan een sjabloon, maar deze wordt niet aan elk artikel toegevoegd.

Er zijn ook verschillende mogelijke items (plaatwerk, profiel...) dus ik denk verschillende bestanden.

De profielen, je kunt gemakkelijk reageren op de 2D-schets, dus het is prima. Maar het plaatwerk krijg ik niet voor elkaar.

Ik wil bijvoorbeeld:

- verwijder de eigenschap "Aantal vouwen"

- wijzig de eigenschap "Beschrijving" zodat het me markeert "Plaatwerk ep x mm" in plaats van Plaat...

Persoonlijk heb ik een persoonlijke eigenschap toegevoegd aan mijn plaatwerkmodel.

Ik noemde het Thickener, en ik liet het richten op de dikte van mijn plaatwerk.

Dus in mijn eigenschappen vind ik deze goed.

Aan de andere kant heb ik nog steeds Sheet etc....

Maar goed, of het er nu is of niet, het verandert niets aan het plan, als je het je in je nomenclatuurtabel of iets anders niet herinnert, is het oké.

Het enige dat u hoeft te doen, is een kolom aan uw tabel toevoegen met de eigenschap die u wilt weergeven.

1 like

Kwestie van @flegendre steeds dichterbij komen http://www.lynkoa.com/forum/3d/propriete-de-liste-de-piece-soudee?page=1 waar de oplossing SmartProperties is!

1 like

En als belangrijke vraag, waar ga je deze eigenschappen plaatsen? In een nomenclatuur, in een cartouche, in een noot?

1 like

@BART,

de "sheet"  waarde van de beschrijving vervang ik automatisch door "Laser" via Smartproperties.
Inderdaad, aangezien het een plaatwerk is, ben ik van mening dat het lasergesneden zal worden en daarom neem ik deze informatie op in mijn nomenclatuur van mechanisch gelaste onderdelen.

Ik moet al mijn snelheden in een nomenclatuur zetten.

Voor een buis is het eenvoudig om de eigenschap "Beschrijving" in te stellen op "Buis 40x40 Ep2" op de 2D van de bibliotheek.

Voor een plaatwerk wil ik dat "Plaatwerk" wordt ingesteld op "Plaatplaat Ep "SW-Dikte van tôlerie@@@Article-Onderdelenlijst-soudées1@Piece1.SLDPRT" mm"

Met de tutorials van lynkoa heb ik een ander eigendom voor mezelf gemaakt.

Ik bewerk ze met de eigenschap formuliereditor om de verschillende teksten, lijsten, enz. te plaatsen, daarna vul ik mijn tekstbestanden in

Uiteraard staan de bestanden in de solidworks/..... map lang/frans voor een all-on C:

Ik gaf er de voorkeur aan om een specifieke partitie te maken waar al mijn gegevens op een warme plaats worden opgeslagen

dossier_propriete.rar

OK.

Ik deed hetzelfde. Maar dat kun je terugkrijgen voor de SmartProperties.

Dat is niet wat ik wil doen...

Er zal vast een plek zijn waar solidworks een lijst met eigenschappen voor plaatwerk toepast, evenals de bijbehorende waarden.

(PS: wat is jouw .prtprp-munt ?)

Juist de .prtprp is gewoon de opsomming van de eigenschappen die je op je munten toepast.

capture_propriete_tole.png

Naar uw "Onderdelen" (.sldprt) of naar uw "Mechanisch Gelaste Artikelen"?

Het is niet hetzelfde wanneer u een stuklijst maakt met de optie "Lijst van mechanisch gelaste items" aangevinkt.

@thewarner,

Met Smartproperties (in uw configuratie van het XML-bestand voor de gelaste mappen en ook de multiselectie van gelaste mappen) maakt u een voorwaardelijke eigenschap met de naam "Beschrijving" met de volgende voorwaarde:

IFF($Description=Plaat|$Epaisseur plaatwerk|$Description)

Dit betekent dat wanneer Smartproperties de plaatwaarde detecteert in de eigenschap van een gelast lichaam (herinnering: deze waarde wordt automatisch ingesteld door SolidWorks wanneer u uw lichaam in plaatwerk verandert), het deze vervangt door de bestaande waarde in de eigenschap "Plaatwerkdikte" (herinnering: deze eigenschap wordt  automatisch gemaakt door SolidWorks wanneer u uw lichaam in plaatwerk transformeert).
Als er geen bladwaarde is in Beschrijving, wordt deze teruggestuurd naar de bestaande waarde in Beschrijving.

1 like

Ik had er al een post over gemaakt.

Het punt is dat door dit te doen, je gedwongen wordt om een SmartSur te maken die elk mechanisch gelast is (of met de multi, maar je moet de lijst daarna selecteren...)

Mijn configuratie wordt ingezet voor veel mensen op een netwerk. Ik moet het zo simpel mogelijk houden! 

Ik wil alleen maar een SmartProperties op het onderdeel valideren (.sldprt) en dat het de "Mechanisch gelaste artikelen" op zichzelf integreert. Dus of ze zijn vanaf het begin goed (zoals ik probeer te doen), of ik moet een macro doen om veel Smart op de achtergrond en parallel met de eerste te starten (gemiddeld, gemiddeld, lang...)

Hallo

Voor mij is het niet mogelijk om deze lijst die standaard in SolidWorks is gemaakt, te wijzigen.

We weten alleen hoe we de lijst die in de tekeningnotities met betrekking tot dit plaatwerk wordt afgeleid, kunnen wijzigen door het bestand C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\French\clpnoteformat.txt te wijzigen.

@+

@Coyote:

Heeft u een voorbeeld van het gebruik (of de wijziging) van deze lijst op concrete zaken?

Bedankt

@thewarner: Een voorbeeld van wat?

De configureerbare lijst waar ik het over heb, is degene die het mogelijk maakt om in een uitgevouwen tekeningweergave met de rechtermuisknop op deze weergave een "Eigenschappen uit de lijst met gelaste onderdelen" uit te voeren.

Zie foto!

@+

proprietes_pieces_soudees.png