de "sheet" waarde van de beschrijving vervang ik automatisch door "Laser" via Smartproperties. Inderdaad, aangezien het een plaatwerk is, ben ik van mening dat het lasergesneden zal worden en daarom neem ik deze informatie op in mijn nomenclatuur van mechanisch gelaste onderdelen.
Ik moet al mijn snelheden in een nomenclatuur zetten.
Voor een buis is het eenvoudig om de eigenschap "Beschrijving" in te stellen op "Buis 40x40 Ep2" op de 2D van de bibliotheek.
Voor een plaatwerk wil ik dat "Plaatwerk" wordt ingesteld op "Plaatplaat Ep "SW-Dikte van tôlerie@@@Article-Onderdelenlijst-soudées1@Piece1.SLDPRT" mm"
Met Smartproperties (in uw configuratie van het XML-bestand voor de gelaste mappen en ook de multiselectie van gelaste mappen) maakt u een voorwaardelijke eigenschap met de naam "Beschrijving" met de volgende voorwaarde:
Dit betekent dat wanneer Smartproperties de plaatwaarde detecteert in de eigenschap van een gelast lichaam (herinnering: deze waarde wordt automatisch ingesteld door SolidWorks wanneer u uw lichaam in plaatwerk verandert), het deze vervangt door de bestaande waarde in de eigenschap "Plaatwerkdikte" (herinnering: deze eigenschap wordt automatisch gemaakt door SolidWorks wanneer u uw lichaam in plaatwerk transformeert). Als er geen bladwaarde is in Beschrijving, wordt deze teruggestuurd naar de bestaande waarde in Beschrijving.
Het punt is dat door dit te doen, je gedwongen wordt om een SmartSur te maken die elk mechanisch gelast is (of met de multi, maar je moet de lijst daarna selecteren...)
Mijn configuratie wordt ingezet voor veel mensen op een netwerk. Ik moet het zo simpel mogelijk houden!
Ik wil alleen maar een SmartProperties op het onderdeel valideren (.sldprt) en dat het de "Mechanisch gelaste artikelen" op zichzelf integreert. Dus of ze zijn vanaf het begin goed (zoals ik probeer te doen), of ik moet een macro doen om veel Smart op de achtergrond en parallel met de eerste te starten (gemiddeld, gemiddeld, lang...)
Voor mij is het niet mogelijk om deze lijst die standaard in SolidWorks is gemaakt, te wijzigen.
We weten alleen hoe we de lijst die in de tekeningnotities met betrekking tot dit plaatwerk wordt afgeleid, kunnen wijzigen door het bestand C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\French\clpnoteformat.txt te wijzigen.
De configureerbare lijst waar ik het over heb, is degene die het mogelijk maakt om in een uitgevouwen tekeningweergave met de rechtermuisknop op deze weergave een "Eigenschappen uit de lijst met gelaste onderdelen" uit te voeren.