Eigenschappen van sldw Composer citaten

Hallo

Ik ben momenteel bezig met het maken van dimensies op weergaven van verschillende assemblages op composer, ik kan de eigenschappen van de dimensies wijzigen (kleuren, vormen, oriëntatie, enz...) maar het is onmogelijk om de leesrichting van mijn dimensie te wijzigen.

Is hier een instelling voor? (verander de leesrichting van mijn 28)

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hallo nicolas.vian,
Inderdaad, het werkt niet op SW ook.
De tekst beweegt als het stuk wordt verplaatst...
Ik zou graag de oplossing willen weten.
@+.
AR

Hallo @nicolas.vian

Je wilt een horizontale 28 denk ik?

1 like

In theorie,
Vanaf het moment dat de notering is aangesloten bij een ISO-type norm ... De tekst van het symbool " 28 " staat op de juiste plaats.
image

3 likes

Het zou zijn om mijn 28 in die zin te hebben.

De enige manier om het op deze manier te krijgen, is door de camerahoek handmatig te wijzigen, wat 1 niet praktisch is en 2 efficiënt met een veelvoud aan montage die moet worden gedaan

image

in theorie wel, maar het verzoek aan mij is andersom, zonder me zorgen te maken over ISO-normen.

Daarna wil ik gewoon weten of het mogelijk is of niet

Zonder me zorgen te maken over de ISO-norm (die ik vooralsnog niet logisch vind), is de betekenis van toon 28 voor mij het meest coherent, als we kijken naar de positie en het standpunt van de lezer; Het wordt verondersteld de figuur in het midden van zijn blik te hebben, dus de 28 is leesbaar vanuit deze positie. In de andere richting moet je je nek draaien. :upside_down_face:

1 like

Hallo
Als we verwijzen naar de ISO-standaarddimensie, zoals weergegeven door @Maclane in zijn afbeelding, is de "28.0 " -classificatie inderdaad in de verkeerde richting, deze moet links van de afmetingslijn staan en van boven naar beneden worden gelezen.
Let op voor de " 16.0 " classificatie die boven de classificatielijn moet staan en van links naar rechts moet worden gelezen (dit laatste is het geval).
Voor het gebruik van componeren heb ik helaas geen antwoord op dit niveau.
Vriendelijke groeten

2 likes

Daarnaast zie ik dat de bindlijnen van de afmetingen " 16.0 " en " 28.0 " niet collinair zijn.
De maatlijn van " 16.0 " lijkt niet evenwijdig te zijn aan de rand van uw onderdeel dat in rood is gemarkeerd.
Misschien is er een soortgelijk probleem voor de "28.0 " afmetingslijn die iets te schuin eindigt en ervoor zorgt dat de tekst 180° draait?

2 likes

De tekst van de beoordeling van 16 is ook misplaatst, deze moet boven de maatlijn staan

Bedankt voor je feedback :slight_smile: , maar het helpt me niet met mijn grootste probleem.

Het is geen gestandaardiseerd beeldje voor BE, maar een visuele vereenvoudiging voor iedereen buiten deze wereld (voor catalogusverkoop).

Dus door parametrisering is het mogelijk om de leesrichting te veranderen (niet de positie) of het is onmogelijk en in dit geval moet ik het rechtvaardigen en een alternatief vinden.

Om tot een conclusie te komen, na bespreking met een sldw componist vergeving, nee het is niet mogelijk om de leesrichting te veranderen door eigenschap.

3 likes