Hallo
Ik ben op zoek naar de fysische eigenschappen van het Z 160 CDV 12 (1.2379) staal om het te integreren in de solidworks materials database.
Elasticiteitsmodulus, treksterkte, vloeigrens, coëfficiënt. van vis, enz ....
Bij voorbaat dank. Cdt.
Hallo
Ik ben op zoek naar de fysische eigenschappen van het Z 160 CDV 12 (1.2379) staal om het te integreren in de solidworks materials database.
Elasticiteitsmodulus, treksterkte, vloeigrens, coëfficiënt. van vis, enz ....
Bij voorbaat dank. Cdt.
http://www.euro-profilage.com/aciers/acier-Z160CDV12.php
Hier is wat informatie over het staal in kwestie.
Bedankt, maar het geeft niet de elastische limiet.
Hallo
Bekijk http://www.haba.ch/fileadmin/user_upload/Praezi_franz/1_2379infofr_chf.pdf
Vriendelijke groeten
Z 160 CDV 12 is een voormalige staalaanduiding.
Tegenwoordig lijkt het meer op X160CrMoV12
Hallo
Wees echter voorzichtig als u RDM-berekeningen wilt maken met staalsoorten van dit type.
Het belang van harde staalsoorten is in wezen hun hoge weerstand tegen compressie (pennen, enz.) of slijtage (boorvat, snijgereedschappen, enz.).
Aan de andere kant maken ze over het algemeen vrij slechte klassieke "structurele" staalsoorten. Deze hardheidseigenschappen zijn oppervlakkig en hebben de neiging om ze broos te maken. Bij een versleten snijgereedschap is het bijvoorbeeld niet alleen "gevijld", maar zijn er delen van het materiaal afgescheurd omdat het gereedschap plaatselijk is gebarsten.
Het begrip elastische limiet moet in de onderhavige zaak dus worden gerelativeerd.
Kleine vraag bijna HS
[Off-topic op]
Ik had mezelf die vraag nooit gesteld, omdat het niet bij me zou zijn opgekomen om een simu op staal te maken die kon worden geblust en getemperd.
Niet schreeuwen of lachen alsjeblieft, hier is de vraag:
De elementen als limiet van weerstand, enz. Zijn de eigenschappen van de materialen ruw staal vóór de behandeling (d.w.z . op het moment van bewerking als we niet in conventionele bewerking zijn) of is het na de verschillende warmtebehandeling die het staal zal ondergaan.
Voor mij zijn het de weerstanden vóór de warmtebehandeling, dus hoe zit het met de parameters die je moet aannemen als je een simulatie na warmtebehandelingen wilt doen.
[Off-topic/uit]